Wyjście z suchego postu Osobiste doświadczenie postu według Shchennikova

Wyjście z suchego postu

Wyjście z suchego postu

Dzień dobry.

Z cechami suchego postu zapoznałeś się już w poprzednich publikacjach. Ten artykuł będzie poświęcony prawidłowemu wyjściu z okresu całkowitego odrzucenia jedzenia i wody.

Bez przesady powiem, że wyjście z jednodniowego postu na sucho jest nie mniej ważne, a w niektórych przypadkach ważniejsze niż sam zabieg. Czemu? Odpowiedzi na to pytanie dowiesz się, czytając ten artykuł.

Zasady wyjścia z suchego postu

Całkowita odmowa jedzenia i wody staje się stresującą sytuacją dla organizmu. Ale to właśnie pomaga naszemu organizmowi pozbyć się nagromadzonych toksyn, aktywować procesy metaboliczne, poprawić funkcjonowanie narządów i układów oraz normalizować funkcje ochronne układu odpornościowego. Jednocześnie trzeba wiedzieć, że regularne i prawidłowo przeprowadzane procedury odmawiania wody nie pomogą zdrowiu, jeśli ich post nie zostanie wykonany prawidłowo. Ponadto ignorowanie zasad stopniowego przywracania normalnej diety prowadzi do poważnych powikłań, progresji chorób przewlekłych i pogorszenia ogólnego samopoczucia. W rezultacie dana osoba może uzyskać odwrotny skutek i zaszkodzić sobie.

Poważne podejście do procedury to przede wszystkim wiedza o tym, jak prawidłowo wyjść z postu. Należy zrozumieć i przestrzegać zasad wyjścia ze stanu całkowitego pozbawienia niezbędnych składników odżywczych.

Istnieją również różne schematy wyjścia. Przedstawiam ci zalecenia Siergieja Iwanowicza Filonowa. Przy okazji polecam lekturę jego książki: „Suchy post terapeutyczny – mity i rzeczywistość”.

  • Z czasem wyjście powinno trwać 2 razy dłużej niż sam głód. To ważne, pośpiech w takiej sprawie przyniesie niepożądane konsekwencje.
  • Produkty należy spożywać w sposób naturalny, bez konserwantów, barwników, zagęszczaczy i innych dodatków chemicznych. Po oczyszczeniu organizm potrzebuje zdrowego i niskokalorycznego odżywiania.
  • Od 8 rano można pić tylko czystą wodę, lepiej: wiosenną, roztopioną, przefiltrowaną. Za dwie godziny musisz wypić 8 szklanek płynu. Ważne jest, aby pić powoli, małymi łykami. Kieliszek można wypić nie szybciej niż 15 minut. Do pierwszej porcji wody zaleca się dodać 3 kapsułki Linexu lub sorbentu. Dzięki temu toksyny w przewodzie pokarmowym są adsorbowane na cząsteczkach aktywnego leku w celu eliminacji z organizmu, zamiast być wchłaniane z powrotem do krwiobiegu z wodą. W tym okresie nie należy spożywać soków ani owoców. Kwasy w tych produktach mogą powodować podrażnienie błony śluzowej żołądka, ból, nudności i nadżerki.
  • Jeśli podczas poboru wody wystąpią nudności i wymioty, konieczne jest zmniejszenie szybkości przyjmowania płynów. Najpierw wodę można zatrzymać w ustach, wymieszać ze śliną, a następnie ostrożnie połknąć.
  • Podczas przyjmowania płynu przeprowadzane są zabiegi higieniczne: myją zęby, myją twarze, biorą prysznic i kąpiel. Przydatne kąpiele z wywarami z ziół leczniczych trwające nie dłużej niż 10 minut. Kontrastowy prysznic tonizuje ciało – najpierw poleje się ciepłą, potem zimną wodą i tak dalej kilka razy. I dalej pij wodę do godziny 12:00. O godzinie 11 można też napić się kompotu (śliwki, suszone morele, rodzynki).
  • Po południu można spożywać pokarmy strawne, aby powoli rozpocząć pracę przewodu pokarmowego, trzustki i wątroby. Wyjście z suchego postu 1 dzień zaczyna się od bulionów białkowych: rybnych, warzywnych, drobiowych. Powinny być lekkie, bez tłuszczu i dodatku soli. Objętość pojedynczego posiłku to nie więcej niż szklanka. Ważne jest, aby słuchać swojego ciała i odrzucać pokarmy, których nie akceptuje (nudności, wymioty, ból brzucha).
  • O godzinie 14.00 w diecie znajdują się fermentowane produkty mleczne: bifidok, kefir, niesłodzony jogurt.
  • 18.00 – zupa jarzynowa z kapusty, marchwi, buraków, ziemniaków, koperku i pietruszki.
  • 22.00 – kompot, herbata ziołowa, miód.
  • Drugiego dnia jedzenie nie powinno być jeszcze ciężkie. Zwykle jedzą zboża, warzywa i owoce.
  • Możesz dosładzać jedzenie od 2 dnia i tylko miodem, cukier należy wyrzucić. Potrawy solne są dozwolone od 3 dni, lepiej używać soli morskiej.
  • Pokarm należy żuć powoli, aż stanie się płynny, a następnie połknąć. W ten sposób możesz pozbyć się chęci spożywania nadmiernych ilości jedzenia.
  • Podczas wyjścia nie polecam nadmiernej aktywności fizycznej. Należy chronić się przed przeciągami, hipotermią, przegrzaniem. Odporność w tym okresie jest osłabiona i może zawieść w postaci przeziębienia lub zaostrzenia przewlekłej patologii.
  • Po prawidłowym wyjściu z postu aktywują się wewnętrzne rezerwy organizmu, co prowadzi do poprawy zdrowia i samopoczucia.

    Wyjście z suchego postu Osobiste doświadczenie postu według Shchennikova

    Wyjście z suchego postu Osobiste doświadczenie postu według Shchennikova

    Wyjście z suchego postu Osobiste doświadczenie postu według Shchennikova

    Wyjście z suchego postu Osobiste doświadczenie postu według Shchennikova

    jak zakończyć suchy post

    jak zakończyć suchy post

    Wyjście z suchego postu Osobiste doświadczenie postu według Shchennikova

    Wyjście z suchego postu Osobiste doświadczenie postu według Shchennikova

    Prysznic po suchym poście

    Prysznic po suchym poście

    Początek wyjścia z suchego postu

    Początek wyjścia z suchego postu

    Przygotowanie do suchego postu

    Decydując się na taki eksperyment, musisz najpierw odpowiednio się do niego przygotować. Bardzo ważne jest nie tylko opanowanie podstawy teoretycznej. Będzie to wymagało przygotowania fizycznego i moralnego, a także stworzenia platformy w zakresie żywienia.

    Szkolenie teoretyczne

    Na początek ważne jest, aby przestudiować masę literatury na temat suchego postu. Musisz zrozumieć istotę procesu, jego pozytywne i negatywne strony. Ważne jest, aby jasno zrozumieć możliwe konsekwencje i komplikacje. Dopiero po uzyskaniu pełnego obrazu wszystkich zalet i wad można przystąpić do dalszych działań przygotowawczych.

    Zaleca się znalezienie lekarza, który odłoży wszystko na półki i poprowadzi Cię nie tylko podczas przygotowań, ale przez cały czas trwania postu suchego.

    przygotowanie moralne

    Ważne jest, aby zdać sobie sprawę, że podczas głodówki konieczne będzie wytrzymanie nie tylko bez jedzenia, ale także bez wody. To kolosalny test, który nie każdy może zdać. Dlatego post suchy zalecany jest tylko tym, którzy nie cierpią na wahania nastroju i nie mają skłonności do depresji.

    Jeśli znasz apatię i depresję, ale zdecydujesz się na taki kurs, zaleca się skonsultowanie się z lekarzem i wzięcie udziału w kursie leków przeciwdepresyjnych. Pamiętaj: aby osiągnąć pożądany efekt, musisz przyjmować takie leki przez co najmniej 3 tygodnie.

    Trening fizyczny

    Na szczególną uwagę zasługuje etap treningu fizycznego. Na 3 tygodnie przed rozpoczęciem testu wszystkie treningi siłowe będą musiały zostać przerwane. Jeśli pompujesz mięśnie, to one jako pierwsze się zmarnują.

    jak przygotować się na suchy post

    jak przygotować się na suchy post

    Źródło zdjęcia: shutterstock.com

    Podczas przygotowań do eksperymentu zalecane są obciążenia kardio. Bardzo przydatne do wzmocnienia mięśnia sercowego, które zmierzy się z prawdziwym stresem:

    • Turystyka piesza;
    • wycieczki rowerowe;
    • basen;
    • ładowarka;
    • poranne biegi.

    Preparat żywieniowy

    Co najmniej 2 tygodnie przed rozpoczęciem suchego postu powinieneś dostosować swoje menu. Bardzo ważne jest zapobieganie nagłemu dostaniu się pokarmu do organizmu. W przeciwnym razie funkcjonowanie przewodu pokarmowego napotka ogromne problemy.

    czego nie jeść przed suchym postem

    czego nie jeść przed suchym postem

    Źródło zdjęcia: shutterstock.com

    Zaleca się stopniowe eliminowanie z diety:

    • tłuste mięso;
    • smażone jedzenie;
    • cukier, słodycze, napoje alkoholowe i kawa;
    • dania solone i marynowane;
    • pikantne potrawy i wędliny;
    • przyprawy, przekąski, konserwy, fast food i napoje gazowane.

    W kolejnym etapie musisz zrezygnować z pakowanych soków, kurczaka i tłustych ryb. Następnie wszystkie owoce morza są usuwane z menu. Przedostatnie wykluczają sól, herbatę i produkty mleczne. Pozostały tylko potrawy warzywne, ale w końcu trzeba je również porzucić.

    Ostatnie 2 dni przed startem – post wodny, czyli można pić tylko wodę.

    Komplikacje ze złym wyjściem z absolutnego postu

    Teraz wiesz, jak wyjść z jednodniowego postu. Teraz przedstawię Ci komplikacje, które pojawiają się, gdy ta procedura nie jest przestrzegana. Jeśli zauważysz u siebie takie objawy, skorzystaj z zaleceń i nie powtarzaj błędów ponownie.

  • Przejadanie się w pierwszym dniu odchodzenia z diety – wywołać wymioty, żołądek należy oczyścić z nadmiernej objętości.
  • Przejadanie się w późniejszym terminie – umów się na suchy dzień postu, a następnie postępuj zgodnie z właściwą techniką wyjścia.
  • Obrzęk twarzy i ciała – występuje na skutek nadmiernego gromadzenia sodu i braku potasu przez komórki. Konieczne jest wykluczenie soli z diety, zaleca się przyjmowanie sorbentów (Polysorb), środków do normalizacji mikroflory jelitowej (Linex) i preparatów potasu (Panangin, Asparkam) przez 2-3 dni. Przydatne jest zakładanie oczyszczających lewatyw rano i wieczorem. Dla początkujących lewatywy należy podawać nawet bez wystąpienia obrzęku. W sezonie zimowym lepiej wyjść ze stanu głodu przez ciepłe płatki zbożowe i zupy na maśle lub oleju roślinnym, latem – do diety wchodzą warzywa, owoce, warzywa w postaci surowej, gotowanej, pieczonej.
  • Półświadomość, zawroty głowy – więcej odpoczywaj, nie chodź na długie spacery, nie uprawiaj sportu, zrezygnuj z pracy fizycznej do czasu powrotu do zdrowia.
  • Zaostrzenie chorób przewlekłych – w miarę możliwości kontynuuj post, aż stan się poprawi. W przeciwnym razie można przyjmować leki przez 5-7 dni po wyjściu z diety. Dzięki odpowiedniej procedurze ryzyko złego stanu zdrowia i zaostrzenia chorób jest zminimalizowane.
  • Jeśli zdecydujesz się na suchy post, postępuj zgodnie z zasadami postępowania i wyjdź ze stanu całkowitej odmowy jedzenia i wody. Uważne podejście do zdrowia, dyscyplina i wiara w uzdrowienie pomogą Ci przezwyciężyć trudności i osiągnąć upragniony rezultat.

    A dziś mam dla Was piękną muzykę o czułości i miłości:

    Czas postu

    Czas niejedzenia bez wody jest różny. Istniejące metody sugerują praktykowanie zarówno jednodniowej, jak i trzydniowej abstynencji od jedzenia i picia. Ale są też inne opcje.

    Suche czasy postu

    Suche czasy postu

    Źródło zdjęcia: shutterstock.com

    36 godzin

    Ten czas trwania postu jest uważany za optymalny. W ciągu 36 godzin w organizmie uruchamiają się potężne procesy metaboliczne, a tkankom udaje się pozbyć martwych komórek. Ale zwykle taki mini-post nie przekraczają 1,5 dnia, ale wybierają codzienny post.

    Trzy dni

    Inni zwolennicy tej techniki twierdzą, że optymalne wyniki można osiągnąć tylko wtedy, gdy przez 3 dni odmawiasz wody i jedzenia. Pod koniec semestru cała tkanka tłuszczowa ulega rozkładowi, a nadmiar wody zostaje usunięty.

    7 dni

    Jeszcze bardziej złożoną i dość niebezpieczną opcją jest głód przez 5-7 dni. Jeśli zdecydujesz się wybrać właśnie taką opcję, to przez cały okres najlepiej pozostawać pod opieką lekarzy.

    11 dni

    Najtrudniejszym rodzajem techniki jest odmowa jedzenia bez kontaktu z wodą przez 11 dni. Ale decydując się na taki eksperyment, należy pamiętać: konsekwencje mogą być nieodwracalne.

    Szkoda suchego postu z medycznego punktu widzenia

    szkoda suchego postu

    szkoda suchego postu

    Źródło zdjęć: shutterstock.com
    Nie wszyscy są pozytywnie nastawieni do tak wyjątkowego systemu odchudzania. Wielu ekspertów uważa to za szczerze szkodliwe, a nawet niebezpieczne. W oparciu o postulaty medycyny klasycznej szkodliwość suchego postu jest następująca:

    • odwodnienie, które może prowadzić do śmierci w ciągu 7 dni;
    • zmniejszona aktywność funkcji trawiennych;
    • występowanie zmian zanikowych w jelicie cienkim;
    • rozwój cukrzycowej kwasicy ketonowej;
    • tłumienie odporności;
    • śmierć dużej liczby komórek nerwowych.

    Ponadto technika często stosowana jako dieta ekstremalna po prostu nie działa. Podczas suchego głodu organizm w ogóle nie spala tłuszczu, ale „zabija” tkanki łączne i włókna mięśniowe.

    System jest szczególnie niebezpieczny dla diabetyków. Eksperyment może zakończyć się śpiączką hipoglikemiczną, z której nie każdego można wydobyć i nie zawsze!

    Trudno jest ocenić wszystkie cechy takich technik ze zdjęcia i możesz dowiedzieć się, jakie błędy popełniają najczęściej początkujący z:

    Ogólne zasady i zalecenia

    Według ekspertów w dziedzinie żywienia i zdrowia wyjście z postu suchego trwa dwa razy dłużej niż sam okres leczenia. Jeśli pościłeś przez 7 dni, okres rekonwalescencji powinien potrwać do dwóch tygodni. Musisz ściśle przestrzegać wszystkich zaleceń.

    Oto, co mówi Ruslan Tsvirkun:

    Wyjście z suchego postu Osobiste doświadczenie postu według Shchennikova

    Wyjście z suchego postu Osobiste doświadczenie postu według Shchennikova

    Zacznijmy od punktu widzenia medycyny tradycyjnej. Takie podejście jest uważane za bardzo kontrowersyjne, ponieważ stosowanie produktów zwierzęcych może powodować poważne szkody dla zdrowia. Rozważ opcje wyjścia z postu, w zależności od liczby dni samego niejedzenia.

    Na dzień

    Wyjście z codziennego suchego głodu powinno wyglądać następująco:

    Musisz zakończyć niejedzenie w tym samym czasie, w którym rozpoczęło się wejście. Ponieważ główny efekt leczniczy występuje w nocy, koniec procesu powinien nastąpić nie później niż o 8 rano. Pierwsze 12 godzin powinno skupiać się na zużyciu wody.

    Jak wyjść z postu na wodzie?

    Jednodniowy post na wodzie powinien zakończyć się prawidłowym zdrowym wyjściem:

    • Proces wyjścia trwa jeden dzień. Jeśli to możliwe, lekarze zalecają wydłużenie go do 28 godzin.
    • Jeśli na etapie wyjścia odczuwasz bóle głowy, nie zażywaj leków, tylko pij wodę z miodem i kilkoma kroplami soku z cytryny.
    • Zacznij pościć i wyjdź z niego rano w tym samym czasie.
    • Zgadnij, aby zarówno post, jak i wyjście wypadły w weekend. W warunkach procesu pracy trudno jest przestrzegać niezbędnych zasad.
    • Pij przez cały dzień.
    • Jedz powoli i dokładnie przeżuwaj jedzenie, aby żołądek działał.
    • Do poprzedniej diety wracaj stopniowo, drugiego dnia po wyjściu.

    Co jeść po poście

    Dieta w dniu wyjścia składa się z wody, herbaty, naturalnych soków, warzyw, owoców, zbóż. Zacznij dzień od 1-2 szklanek wody. Po kilku godzinach zjedz mały kawałek owocu lub warzywa (ogórek, jabłko, marchew), wypij naturalny sok (śliwka, pomidor). Po południu zacznij jeść małe porcje świeżych lub duszonych warzyw (marchew, kapusta, cukinia, ogórek), płatki zbożowe na wodzie.

    Jedz kwaśne, pikantne, tłuste przez pierwsze dwa dni jest zabronione. Zabronione są również orzechy, nasiona, rośliny strączkowe, produkty pochodzenia zwierzęcego.

    Warzywa i owoce

    Warzywa i owoce

    Zdrowe Soki

    Aby wyjść z postu, odpowiednie są soki jabłkowe, pomidorowe i śliwkowe. Napoje cytrusowe powodują podrażnienie przewodu pokarmowego. Nie preferuj również pakowanych soków ze sklepu – mają dużo cukru, szkodliwych dodatków i konserwantów.

    Pij świeżo wyciskane soki, ale nie w czystej postaci – rozcieńczaj wodą destylowaną w stosunku 1:1, to ochroni żołądek przed kwasowością. Jeśli nie masz sokowirówki, przetrzyj owoce lub warzywa przez sitko i dodaj wodę do powstałego soku.

    Ewa Wójcik
    Autor
    Rate author