✅ Trening na siłowni czy w domu: co jest lepsze? Zajęcia na siłowni lub zajęcia grupowe: co wybrać i dlaczego

Siłownia czy fitness: sposoby na atrakcyjną sylwetkę

Piękne ciało jest funkcjonalne. Atrakcyjną sylwetkę tworzą wyćwiczone mięśnie. Nadwaga, oprócz zmian w wyglądzie, upośledza możliwości fizyczne. Z dodatkowymi kilogramami trudniej się ruszać, pojawia się duszność, ruchy stają się zahamowane, człowiek szybciej się męczy. W połączeniu z bardziej obszernymi formami, zdegradowana funkcjonalność psuje ogólne wrażenie: nie ma w nim żywotności, świeżości, mobilności – wszystkiego, co tkwi w młodości – stan odniesienia osobowości człowieka.

Dbanie o zdrowie: samoopieka

Pewnego dnia przychodzi zrozumienie, że o piękność trzeba walczyć – starać się ukształtować piękne ciało. Aby jak najszybciej osiągnąć pozytywne zmiany, pracujemy w trzech kierunkach:

  • Zmieniają swój styl życia.
  • Dostosuj dietę.
  • Uprawiają sport.
  • Złe nawyki negatywnie wpływają na ogólny ton fizyczny. Zawodowi sportowcy, którzy dążą do osiągania wysokich wyników, krytycznie odnoszą się do palenia, picia alkoholu i innych szkodliwych dla zdrowia nadużyć. Sportowcy przestrzegają codziennej rutyny, dobrze śpią, spędzają dużo czasu na świeżym powietrzu, dobrze się odżywiają.

    Ważny! Męczące treningi nie przyniosą oczekiwanego efektu, jeśli ciągle nie wysypiasz się i źle się odżywiasz. Organizm ludzki potrzebuje odpoczynku i regeneracji sił między obciążeniami treningowymi.

    Zbilansowana dieta ma ogromne znaczenie dla kształtowania atrakcyjnej sylwetki. W formule „30-40-30” na skuteczność ćwiczeń fizycznych czterdzieści procent sukcesu zależy od zdrowej, pełnej żywności – więcej białek, „długich” węglowodanów (gryka, ryż, proso; produkty mączne nie są odpowiednie, ponieważ są to „ szybko” kalorie). Pozostałe 60% jest w przybliżeniu równomiernie rozdzielone między wysokiej jakości odpoczynek i sam trening, dzięki czemu osiągają pożądane rezultaty:

    • uzyskać masę mięśniową;
    • spalić tkankę tłuszczową;
    • zwiększyć wytrzymałość, siłę;
    • doskonalić umiejętności techniczne.

    Rodzaj sportu wybierany jest na podstawie celów, osobistych zdolności i możliwości. Wybór określonej dyscypliny konkurencyjnej typu indywidualnego lub zespołowego (na przykład gimnastyka rytmiczna, piłka nożna) jest uzasadniony, jeśli istnieje chęć zrobienia czegoś konkretnego. Ale najczęściej jeżdżą po mistrzowskie osiągnięcia z dzieciństwa, a dorośli, którzy decydują się zadbać o swoją formę fizyczną, mogą po prostu biegać po stadionie, chodzić na siłownię, uczęszczać na grupowe zajęcia fitness.

    Wtorek (praca nad błędami): fitness czy fitness?

    Trening zaczynam od rozgrzewki. Mój trener mówi, że bardzo ważne jest przygotowanie mięśni przed treningiem. Ważną częścią mojego treningu jest rozciąganie. Pomaga mi się zrelaksować po spaleniu kalorii na bieżni. W naszej siłowni znajduje się również fitness bar. Tam można wypić koktajle proteinowe, zjeść zdrową przekąskę po lub przed treningiem.

    Jeśli ktoś nie ma możliwości pójścia do klubu fitness, może uprawiać fitness w domu. W Internecie jest wiele programów treningowych do ćwiczeń fitness w domu i lekcji wideo, łatwo jest wybrać najlepszy program dla siebie i uprawiać sport.

    Lubię czytać artykuły o fitnessie, zdrowym stylu życia oraz wywiady z różnymi sportowcami. Bardzo mnie to motywuje. Bardzo lubię chodzić na siłownię i ćwiczyć fitness. Tam mogę dbać o kondycję i komunikować się z przyjaciółmi o tych samych zainteresowaniach.

    Zdrowy styl życia to absolutny trend naszych czasów. Wiele osób jest na diecie, chodzi na siłownię i ćwiczy fitness. Codziennie ktoś kupuje abonament do klubu fitness. Fitness to jeden z najlepszych sposobów na utrzymanie formy, schudnięcie i budowanie siły.

    Centrum fitness oferuje różne rodzaje ćwiczeń. Z reguły są tu sale ze sprzętem do ćwiczeń oraz sale do zajęć grupowych. W centrum fitness możesz wykonywać różne czynności, na przykład biegać na bieżni, podnosić ciężary i robić abs. Wiele kobiet decyduje się na treningi grupowe, takie jak aerobik, pilates czy gorąca joga. Trener to bardzo ważna osoba na siłowni. Doradza w zakresie ćwiczeń, układa plan treningowy i pomaga w uzyskaniu formy.

    Chodzę też do centrum fitness. Znajduje się obok mojego domu. Trenuję dwa razy w tygodniu. Trening zaczynam od rozgrzewki. Mój trener mówi, że bardzo ważne jest przygotowanie mięśni przed treningiem. Rozciąganie jest ważną częścią mojego treningu. Pomaga mi się zrelaksować po spaleniu kalorii na bieżni. W naszym klubie znajduje się również fitness bar. Tam ludzie mogą wypić koktajl proteinowy lub zjeść zdrową przekąskę po lub przed treningiem.

    Jeśli ktoś nie ma możliwości uczęszczania do klubu fitness, może poćwiczyć w domu. W Internecie jest wiele programów i lekcji fitness, bardzo łatwo jest wybrać odpowiedni program dla siebie i ćwiczyć.

    Uwielbiam czytać artykuły o fitnessie, zdrowym stylu życia i wywiady z różnymi sportowcami. To bardzo mnie motywuje. Bardzo lubię chodzić na siłownię i ćwiczyć fitness. Tam mogę dbać o kondycję i komunikować się z interesującymi znajomymi.

    Gdzie jest najlepsze miejsce do ćwiczeń

    Jeśli chcesz, możesz nawet wykonywać ćwiczenia sportowe w domu, ale w domu jest mało prawdopodobne, abyś mógł trenować tak samo jak na siłowni. Na prosty bieg i szybki krok możesz odwiedzić stadion z bieżniami lub najbliższy park. Temat wyboru ma charakter indywidualny, a przy całej różnorodności opcji trudno jest zdecydować początkującemu. Z jednej strony chcę szybko wytrenować swoje ciało, aby stworzyć piękną sylwetkę, ale to rodzi szereg pytań, m.in.:

    • jak pompować mięśnie;
    • jak schudnąć;
    • gdzie zajęcia są tańsze;
    • ćwicz samodzielnie lub z trenerem;
    • co jest lepsze – siłownia lub fitness.

    Każdy poligon ma swoją charakterystykę, w zależności od dostępnego sprzętu, jego specyfiki. Ćwiczenia wykonywane we własnym zakresie, w zależności od tempa, obciążenia, ilości powtórzeń, mogą dawać zarówno efekty anaboliczne (wzrost masy mięśniowej, siły), jak i kardio (utrata masy ciała, wytrzymałość). Ale do tego musisz dokładnie wiedzieć, co robić, to znaczy być dobrze poinformowanym. Chodzenie na siłownię, podobnie jak grupowe zajęcia fitness, ułatwia realizację celów.

    ✅ Trening na siłowni czy w domu: co jest lepsze? Zajęcia na siłowni lub zajęcia grupowe: co wybrać i dlaczego

    ✅ Trening na siłowni czy w domu: co jest lepsze? Zajęcia na siłowni lub zajęcia grupowe: co wybrać i dlaczego

    Siłownia ze specjalistycznymi symulatorami pozwala na jakościowe ćwiczenie poszczególnych grup mięśni, zapewniając mikropęknięcia włókien mięśniowych z późniejszą odbudową. Fitness różni się od wizyty na siłowni skupieniem się na spalaniu tkanki tłuszczowej, przy czym mięśnie są utrzymywane w dobrej kondycji, ale bez znacznego przyrostu. Trening dynamiczny zapewnia obciążenie kardio ze znacznym wzrostem tętna, zwiększonym przepływem krwi, znaczną rozgrzewką i zwiększonym transferem ciepła.

    Skuteczne treningi cardio

    Pot podczas ćwiczeń oznacza, że ​​organizm włączył proces naturalnej termoregulacji – woda na skórze chłodzi ją, gdy wyparowuje. Aby osiągnąć rozkład tłuszczów, należy utrzymywać intensywność i czas trwania wykonywanych ćwiczeń na odpowiednio wysokim poziomie. Wtedy unoszący się pot będzie oznaczał, że wydostanie się nie tylko wypity dzień wcześniej płyn, ale także rozszczepione złogi tłuszczu. Jeśli fitness nie wyczerpuje Cię dosłownie do „siódmego potu”, to wykonujesz ogólne ćwiczenia wzmacniające (ćwiczenia poranne), a nie ćwiczenia, które zapewniają wysokiej jakości spalanie tłuszczu.

    Komórki mięśniowe zużywają kalorie; im intensywniejszy ładunek, tym więcej składników odżywczych jest zużywanych na jednostkę czasu, które organizm otrzymuje z pożywienia lub poprzez połączenie swoich „pojemników”. W pierwszych minutach dynamicznej aktywności mięśnie pobierają większość energii z wątroby, zużywając „pośrednie” aminokwasy, a także zaczynają się wypalać i dopiero po około kwadransie spalanie tłuszczu „włącza się”. ”. Skuteczność treningu cardio zależy nie tylko od tego, co robią w fitness, ale także od tego, w jaki sposób i w jakim tempie są wykonywane ćwiczenia.

    Sprzęt do fitnessu i ćwiczeń – plusy i minusy

    Co wybrać, każdy sam decyduje, bo każdy ma inne cele i zadania. Możemy jedynie podkreślić zalety i wady każdej kategorii aktywności fizycznej, aby ułatwić Ci wybór.

    Jeśli nigdy nie uprawiałeś sportu, lepiej zacząć od fitnessu. Główne zalety to:

    • Możliwość aktywnego odchudzania;
    • Różnorodność zawodów;
    • Nie trzeba liczyć spożywanych białek, tłuszczów, węglowodanów;
    • Wzmocnienie tonu ciała;
    • Poprawa ogólnej kondycji organizmu.

    Regularne zajęcia fitness poprawiają koordynację ruchów, poprawiają tętno. Jeśli preferujesz sport taneczny, poprawia się nie tylko figura, ale także plastyczność, umiejętność utrzymywania rytmu, poruszania się w rytm muzyki. Fitness zwiększa elastyczność mięśni, pozwala na osiągnięcie idealnych proporcji sylwetki, pozbycie się boków, „uszów” w okolicy bioder.

    Przeczytaj koniecznie: Najlepsze ćwiczenia na walkę z nadwagą rąk

    Trenerzy, kto wybiera ten rodzaj obciążenia? Przede wszystkim obciążenia energetyczne rozpoczynają się po okresie „suszenia”, kiedy utrata masy ciała osiągnęła maksimum i pozostaje dodawanie ulgi. W przyszłości regularne zajęcia na siłowni pozwolą Ci zadbać o kondycję, a nie przybrać na wadze.

    Ćwiczenia na symulatorach należy wykonywać pod okiem specjalisty. To właśnie ten rodzaj aktywności fizycznej jest uważany za niebezpieczny, ponieważ ignorowanie zasad bezpieczeństwa zwiększa ryzyko nadwyrężenia mięśni, zerwania więzadeł, a czasem nawet uszkodzenia integralności narządów wewnętrznych. Stopniowo obciążenie powinno wzrastać, ale zależy to wyłącznie od trenera.

    Ważne jest, aby mięśnie mogły odpocząć, dlatego nie zaleca się codziennego odwiedzania siłowni. Najlepiej jest zmieniać obciążenia, łączyć zajęcia fitness i ćwiczenia na symulatorach. Eksperci twierdzą, że aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty, mięśnie muszą mieć czas na regenerację.

    Dietetycy i instruktorzy fitness nie zalecają stosowania rygorystycznych diet, jeśli dodatkowo uwzględniasz w swoim harmonogramie zajęcia sportowe. W przeciwnym razie organizm może nie wytrzymać takich obciążeń, które nie tylko bardzo męczą, ale także doprowadzają organizm do wyczerpania, zużywając wszystkie jego zasoby. Ważne jest, aby wybrać najbardziej zbilansowaną dietę, która będzie bogata we wszystkie składniki odżywcze, witaminy i minerały.

    Lekarze przepisują wszystkim sportowcom zestaw witamin, aby zachować zdrowie i zapewnić naturalne funkcjonowanie układu odpornościowego. W pogoni za doskonałymi formami nie należy zapominać, że zasoby organizmu nie są nieograniczone. Staraj się jeść tylko zdrową żywność, podczas gotowania staraj się nie używać oleju roślinnego, zastąp go oliwą z oliwek. Dodatkowo niektórym kobietom zaleca się przyjmowanie oleju z ryb, ponieważ pozwala on zapewnić prawidłowe funkcjonowanie układu rozrodczego, ponieważ to właśnie niepowodzenia w jego pracy stają się jedną z najczęstszych negatywnych konsekwencji uprawiania sportu.

    Trening grupowy: zalety i wady

    Wiele nowoczesnych klubów sportowych prowadzi zajęcia w grupach od 15 do 30 osób. Szkolenie prowadzone jest przez profesjonalnych instruktorów. Kierunki mogą być bardzo zróżnicowane:

    • Odpowiedni dla osób o różnym stopniu sprawności fizycznej. Dlatego nawet początkujący będzie komfortowo pracować w zespole. Wręcz przeciwnie, symulator będzie wymagał wstępnej znajomości sprawności fizycznej.
    • Szkolenie prowadzi profesjonalny instruktor, który kontroluje prawidłowe wykonywanie ćwiczeń, co eliminuje ewentualne kontuzje.
    • Podczas sesji grupowej wszyscy pozostają w stabilnym tonie, a podczas ćwiczeń na symulatorach ludzie często są rozkojarzeni i mimowolnie zmniejszają obciążenie.
    • Możliwość wyboru różnorodnych programów fitness, wśród których zawsze znajdziesz najlepsze i najbardziej odpowiednie dla Ciebie.
    • Nawet jeśli dana osoba ma już pewną wiedzę z zakresu fitnessu, w zespole będzie mogła poszerzać swoje horyzonty wiedzy i uczyć się nowych sztuczek.
    • Zdobycie ładunku silnej motywacji: patrząc na innych, człowiek dąży do samodoskonalenia i daje z siebie wszystko.

    Kilka słów o wadach:

    • Z reguły większość studiów sportowych oferuje ograniczoną liczbę programów do treningu grupowego. Ponadto nie zawsze zapewniony jest wybór instruktorów.
    • Koszt takich programów znacznie przekracza cenę wizyty na siłowni.
    • Nie możesz samodzielnie ustalić harmonogramu treningów, ponieważ grupy ćwiczą o określonych godzinach w określone dni. Dlatego uczestnicy muszą dostosować się do wyznaczonego czasu.
    • Dodatkowa niedogodność może wynikać z faktu, że istnieje limit osób, które mogą ćwiczyć w tym samym czasie.

    Trening zespołowy jest optymalnie dostosowany nawet dla nieprzygotowanej osoby. Ale pewne ograniczenia w kierunkach i ścisły harmonogram mogą powodować niedogodności.

    Czym jest fitness?

    Najprościej powiedzieć, że fitness to zbiór różnych metod aktywności fizycznej. Jednak fitness to nie tylko różnorodne ćwiczenia fizyczne, dla początkujących i nie tylko.

    W rzeczywistości jest to cała nauka, która zajmuje się kształtowaniem mechanizmów ludzkiej aktywności ruchowej.

    Bada także wpływ tych ruchów na ciało i całe ciało.

    Dlatego fitness opiera się na gruntownej znajomości anatomii, fizjologii, psychologii, żywienia i innych nauk. Ta wiedza ma na celu poprawę efektywności zajęć. W efekcie poprawiając podczas treningu takie wskaźniki jak gibkość, siła, wytrzymałość, harmonia, szybkość, zwinność, odporność i inne.

    Główne kierunki fitness

  • Cardio – w celu zwiększenia wytrzymałości oraz rozwoju układu sercowo-naczyniowego i oddechowego.
  • Siła – wzmacnianie mięśni i zwiększanie ich siły.
  • Powolny – do ćwiczenia mięśni głębokich, w tym kręgosłupa.
  • Nic dziwnego, że słowo „fitness” jest tłumaczone z angielskiego jako „dobry kształt”.

    W uproszczeniu nie jest to tylko aktywność, ale styl życia, który łączy aktywność i prawidłowe odżywianie. Ale „trening fitness” można nazwać zestawem metod opracowanych przez profesjonalistów fitness. Wykorzystywane są na zajęciach w klubach fitness. Taki trening może obejmować: aerobik, obciążenia siłowe, rozciąganie i inne.

    Ewa Wójcik
    Autor
    Rate author