Odchudzanie z rolką ręcznika: odchudzanie i lekarze

Błyskawiczna utrata wagi za pomocą ręcznika w rolce – przy użyciu tej metody świadczą o jej skuteczności. Wiele osób marzy o utracie wagi. Jednak większość z nich uważa szybką utratę wagi za mit. Ich zdaniem uzyskanie szczupłej sylwetki w krótkim czasie jest możliwe tylko przy ścisłej diecie, wyczerpujących treningach czy lekach, które wcale nie są bezpieczne dla zdrowia. Jednak użycie zwykłego ręcznika może znacznie poprawić sylwetkę. W jaki sposób?

Jak powstał system japoński?

Know-how w postaci wyszczuplającego wałka do ręczników wymyślił japoński lekarz Fukutsuji. Postanowił zrealizować marzenie każdej osoby – schudnąć i prawie nic nie robić. Co więcej, lekarz obiecuje, że oprócz zmniejszenia talii otrzymasz jako bonus kilka centymetrów wzrostu, doskonałą postawę i podniesioną klatkę piersiową. Jak wyjaśniono działanie cudownej techniki i dlaczego są tak imponujące? W rzeczywistości nie ma tu magii.

W przeciwieństwie do większości dietetyków czy trenerów fitness, Fukutsuji zwracał uwagę na ludzki szkielet, a nie na tkankę tłuszczową. Według Japończyków u większości ludzi wypukły brzuch nie pojawia się z powodu nadwagi, ale z powodu rozbieżności kości podżebrza i miednicy. Dlatego ta wada sylwetki występuje nawet u szczupłych kobiet i mężczyzn. Wśród gwiazd Hollywood jest też wiele takich osób. Doprowadzają się do anoreksji, ale żołądek wystaje jak poprzednio. Może to wynikać zarówno z osobliwości budowy ciała (rodzaj figury „jabłko”), jak i rozbieżności wyżej wymienionych kości. To właśnie za pomocą leżenia w proponowanej pozie Fukutsuji można napiąć mięśnie brzucha i wyszczuplić talię.

Dlaczego osoby z nadwagą widzą więcej wyników odchudzania niż osoby szczupłe i z lekką nadwagą? Zgadzam się, że kobietom i mężczyznom, którzy nałożyli na barki kilkadziesiąt dodatkowych kilogramów, jest znacznie trudniej się poruszać. Pod ciężarem własnego ciężaru plecy uginają się i nie można mówić o pięknym chodzie i postawie. Za pomocą tego ćwiczenia możesz rozciągnąć kręgosłup i optycznie napiąć brzuch i talię.

Odchudzanie z rolką ręcznika: odchudzanie i lekarze

Odchudzanie z rolką ręcznika: odchudzanie i lekarze

Odchudzanie za pomocą ręcznika w rolce, co to jest i jakie ma właściwości?

Opracowana przez dr. Fukutsuji japońska metoda odchudzania ręczników zyskała uznanie na całym świecie. Książka opisująca metodologię została rozpowszechniona w krajach azjatyckich w nakładzie 6 mln egzemplarzy. Co spowodowało taką popularność?

Japoński lekarz spędził ponad 10 lat na opracowywaniu swojej metody. Podstawą jego badań była osobliwość organizmu, dostrzeżona przez niego w toku jego bezpośredniej działalności. Fukutsuji specjalizuje się w problemach z kością miednicy. Zauważył, że w przypadku rozbieżności kości miednicy u osoby obszar bioder rozszerza się, a gdy kości żeber rozchodzą się, górna część ciała powiększa się.

W ten sposób lekarz stwierdził, że gdy kości szkieletu powrócą do pierwotnej prawidłowej pozycji, osoba stanie się szczuplejsza. Jego metoda składa się tylko z jednego ćwiczenia rozciągającego, ale mimo to jest bardzo skuteczna. Przy ścisłym przestrzeganiu wszystkich zaleceń ćwiczenie to pomoże zmniejszyć talię i nieznacznie zwiększyć wysokość.

Tak japońską metodę odchudzania ręcznikiem lekarze mają pozytywne, choć, jak zauważają, w rzeczywistości nie dochodzi do rzeczywistego odchudzania. Jednak zmiana „wizualna” jest dość zauważalna. Lekarze nazywają tę metodę terapią trakcyjną. Podobne metody stosują kręgarze, masażyści i lekarze terapii ruchowej. Waga oczywiście nie spada, ale wady postawy są korygowane, co powoduje „efekt odchudzania”.

Podczas stosowania japońskiej techniki wydłuża się obszar „problemowy”, czyli żołądek, dzięki czemu talia jest zmniejszona. W jednej sesji możesz pozbyć się 2-3 cm w okolicy talii. W tym samym czasie, dzięki poprawie postawy, wzrasta wzrost, klatka piersiowa unosi się. Dzięki regularnym ćwiczeniom możesz osiągnąć trwały efekt, ponieważ ciało przyzwyczaja się do prawidłowej pozycji.

Technika i rekomendacje

Jak zastosować metodę na odchudzanie?

  • Zwiń ręcznik w ciasny rulon. Jeśli dopiero zaczynasz tę metodę pozbycia się żołądka, najlepiej użyć małego ręcznika. Wałek z niego powinien mieć co najmniej 5-7 cm i nie więcej niż 15 cm średnicy.
  • Zawiąż złożony ręcznik liną lub grubą nitką.
  • Połóż się na twardej powierzchni (najlepiej na podłodze, możesz położyć matę gimnastyczną).
  • Umieść wałek pod dolną częścią pleców (najlepiej powinien znajdować się dokładnie pod pępkiem).
  • Teraz musisz wyprostować nogi i rozstawić je na szerokość barków, złączyć stopę końsko-szpotawą tak, aby dotykały się duże palce. Szerokość między piętami powinna wynosić około 20 cm.
  • Ręce należy umieścić za głową dłońmi skierowanymi w dół. Połącz małe palce razem. Jeśli nie możesz w pełni rozłożyć ramion, to w porządku. Z każdym dniem będziesz coraz lepszy.
  • W tej pozycji musisz leżeć przez 5 minut, ale na początku treningu na odchudzanie słuchaj swoich uczuć. Nie próbuj wytrzymać wszystkich 5 minut. Zacznij powoli, a następnie zwiększ czas spędzany w tej pozie. Jednocześnie upewnij się, że palce obu dłoni i stóp są połączone.
  • Spróbuj rozluźnić kręgosłup i poczuj napięcie w plecach.
  • Po 5 minutach możesz wstać z ręcznika, ale musisz to zrobić poprawnie. W żadnym wypadku nie podnoś się jak zwykle. W tej pozycji kości i stawy poruszają się, więc pod koniec treningu trzeba bardzo ostrożnie wstać. Najpierw przewróć się na bok i połóż się na chwilę w tej pozycji. A potem powoli wstań. Bardzo ważne jest, aby wszystkie twoje ruchy były płynne. Pomoże to uniknąć zawrotów głowy, bólu pleców i dolnej części pleców, ramion. Staraj się nie wykonywać gwałtownych ruchów. kilka kobiet twierdzi, że możesz nawet zwichnąć ramię, jeśli spróbujesz od razu przyjąć wyprostowaną pozycję.
  • Po zabiegu z użyciem wałka wyszczuplającego nie zaszkodzi wykonać kilka ćwiczeń statycznych (np. „Stołek”) i przyjąć kilka pozycji jogi („Kot”, „Pies w dół”).
  • Ze szczególną ostrożnością metodę Fukutsuji powinny traktować osoby z dużą nadwagą i schorzeniami układu mięśniowo-szkieletowego. W przypadku przepuklin kręgosłupa nie można stosować tej metody odchudzania!

    Schudnij i dorośnij. Technika japońska:

    Zgadzam się, że technika wykonywania tego statycznego ćwiczenia nie jest tak prosta, jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Zapraszamy do obejrzenia filmu o metodzie odchudzania metodą Fukutsuji. Z niej dowiesz się nie tylko, jak prawidłowo wykonać zabieg, ale także zapoznasz się z opiniami specjalistów i zwykłych ludzi na temat tego know-how w zakresie odchudzania.

    Wyniki z zajęć

    Pierwsze efekty treningu widać już za miesiąc (w zależności od intensywności). Trzeba to robić codziennie, można nawet kilka razy (nie szkodzi to zdrowiu).

    Miłym bonusem do utraty wagi będą następujące efekty:

    • Rozluźnienie mięśni pleców i zmniejszenie bólu;
    • Wzrost wzrostu (podczas zajęć nieznacznie zwiększasz odstępy między kręgami);
    • Prostowanie pleców i poprawa postawy;
    • Zmniejszenie talii i boków.

    Najlepszą porą na to jest wieczór. W tym czasie kręgosłup potrzebuje odpoczynku. Jeśli przez cały dzień siedziałeś zgarbiony, to teraz musisz przywrócić kręgosłup do normy.

    Przy prawidłowym wykonaniu ćwiczenia plecy natychmiast zaczną się prostować, a kręgosłup przyjmie prawidłową pozycję. Jeśli czujesz lekki dyskomfort, oznacza to, że wszystko robisz dobrze. Po raz pierwszy połóż się na wałku dokładnie tak długo, jak możesz. Popraw wynik, a następnym razem dodaj pół minuty lub minutę.

    lekarze

    Według niektórych lekarzy metoda japońska jest naprawdę interesująca. Regularnie rozciągając kręgosłup rolką z ręcznika, możesz wizualnie zmniejszyć brzuch. Uwaga, jest to wizualnie, ponieważ ten system korekcji sylwetki w ogóle nie przyczynia się do utraty wagi.

    Inni eksperci obawiają się tego systemu odchudzania i twierdzą, że może nawet zaszkodzić. Lekarze radzą, aby przed rozpoczęciem praktyki japońskiej metody odchudzania skonsultować się ze specjalistą. Przede wszystkim dotyczy to osób z chorym kręgosłupem. Nie zaszkodzi również odwiedzić ortopedę, aby mieć pewność, że przy pomocy tego ćwiczenia nie dostaniesz problemów zdrowotnych.

    Niektórzy dietetycy uważają gimnastykę w ręcznikach za absolutnie bezużyteczną. Twierdzą, że człowiek przybiera na wadze nie z powodu rozbieżności kości, ale z powodu zaburzenia metabolicznego. Masażyści twierdzą jednak, że ta metoda modelowania sylwetki jest idealna do wyprostowania kręgosłupa, ujędrnienia sylwetki i podkreślenia talii. A wszystko to dzięki wałkowi. A raczej efekt, jaki ma. Zaciski tkanki łącznej ulegają zerwaniu, kości wracają na swoje miejsce, poruszanie się staje się łatwiejsze, pochylenie znika. Wielu masażystów stosuje w swojej praktyce metodę japońską i odnotowuje dobre wyniki.

    Kto może wykonać ćwiczenie?

    Pomimo pozornej prostoty tej metody, jej wdrożenie jest dość trudne. Bardzo ważne jest, aby prawidłowo leżeć na rolce ręcznika, nie uszkadzając kręgosłupa. Na zajęcia potrzebny będzie długi ręcznik o długości około półtora metra. Należy go skręcić w ciasny wałek, a następnie natychmiast zawiązać liną lub nitką, aby wałek się trzymał. Jego długość powinna wynosić około pół metra, średnica – około 10 cm.

    Usiądź na podłodze lub innej twardej powierzchni. Łóżko lub sofa nie sprawdzi się w tym celu – materac będzie uginał się pod twoim ciężarem. Rozłóż specjalną matę do gimnastyki. W pozycji siedzącej umieść wałek za pośladkami. Trzymaj rolkę rękoma i dociśnij ją do pleców. Zegnij nogi i przyciśnij stopy do podłogi (możesz się nimi oprzeć). Powoli połóż się na plecach, trzymając walec rękami. Powinien znajdować się bezpośrednio pod pępkiem.

    Powoli wyprostuj nogi, łącząc palce u nóg. Pięty muszą być ustawione dokładnie odwrotnie – w różnych kierunkach. Aby nie „rozpraszać się” pozycją nóg, możesz je przymocować elastyczną opaską. Możesz również skrzyżować jeden kciuk z drugim i trzymać nogi w tej pozycji.

    Wyprostuj ramiona i załóż je za głowę, obracając dłonie tylną stroną. Połącz małe palce, połóż dłonie na podłodze dłońmi. Będziesz musiał spędzić w tej pozycji 5 minut. Początkujący mogą nie być w stanie zrobić tej pozy od razu, ale z czasem nauczysz się, jak ją wykonywać. Najważniejsze to nie sięgać palcami po podłodze, ale trzymać palce u rąk i nóg razem. Nie ma potrzeby zbytniego wysiłku podczas ćwiczeń.

    Proces prostowania kręgosłupa może być dość bolesny, zwłaszcza jeśli wykonasz to ćwiczenie poprawnie. Początkującym może być trudno wytrzymać 5 minut, więc po raz pierwszy możesz skrócić czas do jednej minuty. Za każdym razem musisz trochę dodać, dochodząc do pięciu minut.

    Zanim zaczniesz wykonywać to ćwiczenie, musisz skonsultować się z lekarzem, w przeciwnym razie możesz zaszkodzić ciału. Lekarze uważają, że taki wałek pod dolną część pleców do odchudzania jest bardzo zbliżony do medycyny. Okazuje się, że przy pomocy zwykłego ręcznika można schudnąć i poprawić stan zdrowia.

    Jednak nawet tak nieszkodliwe ćwiczenie ma przeciwwskazania:

    • Uraz kręgosłupa;
    • Przepukliny na krążkach międzykręgowych;
    • Okres zaostrzenia wszelkich chorób przewlekłych;

    Aby nie zaszkodzić ciału, musisz leżeć i powoli wstawać. Jeśli nie możesz usiąść, będziesz musiał przetoczyć się na bok i wstać za pomocą rąk. Ćwiczenie jest trudne – zmniejsz rozmiar wałka, biorąc mniejszy ręcznik. Możesz go zwiększyć później. Nie możesz leżeć na wałku dłużej niż pięć minut, zwłaszcza za pierwszym razem – może to uszkodzić dolną część pleców.

    Najważniejsze, żeby nie przesadzać z ćwiczeniami i nie uszkadzać dolnej części pleców.Ta metoda w połączeniu z odpowiednim odżywianiem daje doskonałe rezultaty i pomaga schudnąć. W połączeniu z siłową aktywnością fizyczną pomoże to uzyskać równy i płaski brzuch oraz szykowną postawę.

    Musisz także stosować zbilansowaną dietę zawierającą wystarczającą ilość warzyw, owoców i pokarmów białkowych. Metoda „wałek pod plecy na poziomie pępka” świetnie sprawdza się u osób nieaktywnych fizycznie. Po całym dniu pracy spędzonym w pozycji siedzącej ćwiczenie to doskonale pomoże Ci rozluźnić plecy i przywrócić normalny kręgosłup. Pamiętaj, aby stopniowo dodawać czas do treningu, zaczynając od minuty.

    Z punktu widzenia lekarzy

    W praktyce lekarskiej w terapii ruchowej oraz w profilaktyce schorzeń kręgosłupa stosuje się pozycję, w której pod plecami umieszcza się ręcznik w formie wałka. Jednak w naszym kraju nikt nie pomyślał o wykorzystaniu go do wizualnego odchudzania. Sekret japońskiej metody tkwi w specjalnym ułożeniu rąk i nóg, co prowadzi do powrotu kości na pierwotne miejsce i napięcia mięśni kręgów.

    Lekarze jednoznacznie zalecają korzystanie z ćwiczeń na rolkach, jeśli masz problemy z plecami lub potrzebujesz wymodelować sylwetkę. Ale zanim zaczniesz, powinieneś skonsultować się z lekarzem i sprawdzić kręgosłup pod kątem kontuzji i chorób. Jeśli osoba, która traci na wadze, ma przepuklinę lub inne choroby, leżenie z wałkiem pod plecami jest dla niego przeciwwskazane.

    tracić na wadze

    Japońska metoda odchudzania ręcznikiem została pozytywnie przyjęta przez tych, którzy odważyli się sami spróbować. Wielu użytkowników zauważa, że ​​talia naprawdę się zmniejsza, a wielu jest zadowolonych z takiego wizualnego oszustwa. Cieszy nie tyle odchudzanie, co korekta postawy i eliminacja bólu pleców.

    Niektórzy użytkownicy zwracają się do ćwiczeń na rolkach z problemami z plecami. W efekcie otrzymują nie tylko ulgę, ale także zmniejszoną talię, urodę i prawidłową postawę. Przy prawidłowej technice wykonania następuje zmniejszenie obwodu talii o około 0,5-1 cm dziennie.

    Są też negatywne w Internecie. Pozostawiają je osoby, które nie potrafiły schudnąć wałkiem. Ale, jak już wspomniano, japońska metoda nie spala tłuszczu, a jedynie koryguje sylwetkę. Wielu użytkowników odczuwało ból pleców, nie było w stanie samodzielnie wstać po ćwiczeniach i miało trudności z zasypianiem podczas korzystania z metody przewracania się przed snem. To był powód, aby odejść od japońskiej metody i poszukać innych metod odchudzania.

    Generalnie użytkownicy dochodzą do wniosku, że metoda wymyślona przez japońskiego lekarza może być przydatna zarówno dla osób mających problemy z plecami, jak i osób, które chcą budować wizualnie. Talia naprawdę zmniejsza się, ale waga nie znika. Osobom o wspaniałych kształtach trudno będzie z nim schudnąć, ale Japończycy się tego nie spodziewali.

    Czy warto schudnąć?

    Na podstawie podanych recenzji pojawia się pytanie, czy warto schudnąć za pomocą rolki ręcznika. Chociaż instrukcja mówi, że technika jest odpowiednia dla absolutnie każdego i prawie nie ma przeciwwskazań, warto zastanowić się, do czego jest używana. Oceń swoje intencje i możliwości. Chcesz schudnąć 5-10 kg? Wtedy potrzebujesz diet i ćwiczeń na siłowni. Czy musisz trochę wyszczuplić i usunąć kilka centymetrów w talii? Wtedy wystarczy ćwiczyć na wałku przez tydzień.

    Nie spiesz się, aby zaangażować się w tę metodę. Szczególnie pracowici ludzie, którzy schudną, myślą: im dłużej się położysz, tym lepszy będzie wynik. Ta zasada nie działa w japońskiej technice. Wystarczy pięć minut dziennie, aby talia wizualnie się zmniejszyła, a sylwetka wyszczuplała. Dalsze leżenie na wałku doprowadzi do nadmiernego rozciągania mięśni i bolesnych odczuć.

    Wręcz przeciwnie, połączenie japońskiej metody z dietą i fitnessem da doskonałe rezultaty. Dieta zredukuje tkankę tłuszczową, ćwiczenia spalą dodatkowe kalorie i wzmocnią wynik uzyskany z wałka. Przy okazji, bezpośrednio w sali fitness możesz położyć się, rozciągnąć napięte mięśnie i zrelaksować się, czerpiąc z tego maksymalne korzyści.

    Odpowiedź jest więc jednoznaczna: można schudnąć metodą wałka, ale nie można schudnąć. Poprawę wzroku uzyskuje się poprzez wydłużenie brzucha i równomierny wzrost, wzmocnienie mięśni talii i pleców. Uwolniony od klamer kręgosłup przyjmuje zupełnie inną pozycję, zmieniając postawę i unosząc klatkę piersiową. Jeśli jesteś zadowolony z uzyskanego efektu, możesz kontynuować zajęcia i dostosować sylwetkę. Najmniejszy ból powinien zaalarmować i zmusić do zmiany metody odchudzania. Pamiętaj: konsultacja z lekarzem w tym przypadku nie będzie zbyteczna.

    Co piszą i mówią o technice? —

    Alena Łunewa

    Czytałem o tym, jak usunąć żołądek ręcznikiem. dał nadzieję. Postanowiłem spróbować nietypowej japońskiej techniki. W rzeczywistości objętość talii zmniejszyła się. Widziałem wyniki po trzech sesjach. Niesamowicie szczęśliwy.

    Jewgienij Jurina

    Dużo się śmiałem, kiedy mój przyjaciel opowiadał o bluźnierstwie leżąc po japońsku. Próbowałem z nią pracować. I byłam taka zdziwiona, kiedy tydzień później zmierzyłam talię! Minus 6 cm! Tak fajnie, że nadal nie mogę w to uwierzyć. Będę kontynuował.

    Anton Nowokszanow

    Moja żona powiedziała mi o metodzie ręcznikowej. Jako pierwsza zaczęła wykonywać ćwiczenia. Efekt był już po pierwszym dniu leżenia z wałkiem. Wtedy też postanowiłem spróbować. Kiedy zobaczyłem wynik, byłem zaskoczony i szczęśliwy. Schudłam 4 cm w pasie i dodałam 1 cm wzrostu.Bardzo fajnie.

    Irina Smargowa

    Sama jestem chuda, ale brzuch po porodzie brzydko mi sterczał. Próbowałem już na wiele sposobów, teraz postanowiłem spróbować japońskiego. Wszystko się udało, prasa stała się widoczna. Talia zaczęła się wyraźniej wyróżniać. Jestem zadowolona z wyniku!

    Co warto wiedzieć?

    Pomimo prostoty techniki powinieneś być przygotowany na pojawienie się bolesnych wrażeń. Nie każdy wytrzymuje na raz 5 minut relaksu.

    „Odpoczynek na ręczniki” można rozpocząć od jednej lub dwóch minut, codziennie zwiększając czas spędzony na wałku do cenionych pięciu minut.

    !Głównym warunkiem osiągnięcia wyników jest systematyczne podejście! Tylko codzienne ćwiczenia pomogą kręgosłupowi i całemu szkieletowi wrócić do pierwotnego kształtu.

    Trzeba zrozumieć, że technika Fukutsuji skupia się nie tyle na odchudzaniu, co na normalizacji napięcia mięśniowego i korekcji postawy. Rodzaj ćwiczenia można nazwać rozciąganiem pasywnym.

    !! Jeśli podłożysz ręcznik pod klatkę piersiową, klatka piersiowa zaciśnie się i uniesie.

    Aby talia była bardziej wyraźna, na początku żeber umieść rolkę ręcznika.

    Eksperci przed praktykowaniem metody Fukutsuji często powinni zasięgnąć porady ortopedy lub chirurga.

    Ewa Wójcik
    Autor
    Rate author