Hulahup na odchudzanie: lekarze, zdjęcia przed i po, ćwiczenia i przeciwwskazania

Brzuch i biodra to jedno z najbardziej problematycznych miejsc dla pięknych przedstawicielek. To właśnie w tych miejscach odkłada się przede wszystkim nadmiar tłuszczu, pojawiają się niechciane fałdy, na przykład po porodzie itp. Wśród wielu sposobów radzenia sobie z tymi problemami, hula-hoop do odchudzania uważany jest za dość skuteczny. Jest często wybierany ze względu na łatwość obsługi i dostępność nabycia.

Hula-hoop to doskonałe narzędzie do odchudzania dla prawie wszystkich kategorii obywateli, z wyjątkiem, jeśli weźmiemy pod uwagę lekarzy, osoby, które mają takie przeciwwskazania do jego stosowania jak uszkodzenie lub urazy narządów wewnętrznych, w tym po operacjach jamy brzusznej, obecność chorób ginekologicznych, a także urazów kręgosłupa, przepuklin czy guzów na plecach i brzuchu.

Jak wygląda najpopularniejszy hula-hoop w odchudzaniu, można zobaczyć na poniższym zdjęciu.

Hulahup na odchudzanie: lekarze, zdjęcia przed i po, ćwiczenia i przeciwwskazania

Hulahup na odchudzanie: lekarze, zdjęcia przed i po, ćwiczenia i przeciwwskazania

Czy obręcz naprawdę pomaga schudnąć?

Codzienne ćwiczenia hula hop pomagają zrzucić zbędne kilogramy , ale tylko pod warunkiem, że treningowi towarzyszy odpowiedni plan żywieniowy i tryb życia. Przede wszystkim trzeba zrezygnować ze złych nawyków, a także ograniczyć ilość spożywanych śmieci i śmieciowego jedzenia.

Przeciwwskazania do hula hop

Zajęcia z obręczą gimnastyczną mają przeciwwskazania .

  • Po pierwsze, są zabronione dla osób z chorobami jamy brzusznej, ponieważ pogarszają przebieg choroby.
  • Po drugie, kobiety w ciąży . Podczas ćwiczeń z hula-hoopem ryzyko zakłócenia rozwoju płodu jest zbyt duże.
  • Po trzecie, ci, których jelita, nerki i żołądek są w stanie zapalnym. Trening aktywny zwiększa ciśnienie w tym obszarze, zaostrzając stan.
  • Po czwarte, kobiety rodzące w pierwszych miesiącach po porodzie . Osoby, które przeszły cesarskie cięcie powinny powstrzymać się od ćwiczeń przez 2-3 miesiące, poród naturalny – 4-8 tygodni.

Zaletą hula-hoop jest to, że nie wymaga żadnych umiejętności i zdolności do obsługi. Może go przekręcić zarówno początkujący, jak i doświadczony sportowiec. Warto zauważyć, że aby osiągnąć jak najefektywniejszy wynik podczas odchudzania z obręczą, konieczne jest wykonywanie obrotów naprzemiennie w obie strony.

Jeśli jesteś zmęczony trudami pokoju, jesteś duszny i chcesz świeżego powietrza, to nordic walking jest całkiem odpowiedni do utraty wagi. Zanim zaczniesz to robić, przeczytaj artykuł „Przeciwwskazania do nordic walking”, jeśli wszystko Ci odpowiada, śmiało ruszaj do walki. Dla bardziej efektywnego treningu radzimy przyjmować koktajle proteinowe, o których możesz przeczytać tutaj.

Hula-hoop to korzyść dla całego ciała

Zajęcia z obręczą gimnastyczną poprawiają krążenie krwi, co prowadzi do aktywnego spalania tkanki tłuszczowej. Oprócz odchudzania ćwiczenia są bezpieczną i skuteczną prewencją rozwoju żylaków, trenują układ oddechowy.
Nawet zwykła plastikowa obręcz gimnastyczna, bez dodatkowych elementów, poprawia przemianę materii, co również prowadzi do spalania nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Stosować ostrożnie (możliwe przeciwwskazania)

Ponieważ nie można skręcić hula-hoop w celu utraty wagi bez napinania mięśni pleców i brzucha, należy zachować ostrożność podczas korzystania z niego, jeśli:

  • choroby przewodu pokarmowego, którym towarzyszy ból, dyskomfort;
  • choroby kręgosłupa;
  • ból pleców związany ze skurczem mięśni, szczypanie korzeni kręgosłupa.
  • Zajęcia z obręczą są przeciwwskazane dla osób z kamicą nerkową oraz kobiet w ciąży.
  • W przypadku chorób układu sercowo-naczyniowego i oddechowego podczas ćwiczeń z obręczą musisz słuchać swojego dobrego samopoczucia.

Rodzaje tamborków i ich zastosowanie

Istnieje kilka rodzajów hula-hoop, z których każdy przenosi swój własny ładunek. Wszystkie obręcze gimnastyczne są podzielone na następujące typy, ale który hula-hoop jest lepszy, nie został jeszcze ustalony:

  • gładki;
  • masaż hula-hoop;
  • hula-hoop z magnesami;
  • ważony;
  • z systemem liczenia kalorii;
  • „stwórz ciało”.

Jak wybrać obręcze do odchudzania

Dla początkujących idealny jest klasyczny gładki hula-hoop dla początkujących, wykonany z plastiku lub metalu . Łatwo ją przekręcić, nie powoduje żadnych nieprzyjemnych ani bolesnych wrażeń podczas treningu.

Waga gładkiego tamborka rzadko przekracza 1,2 kg , co pozwala używać go każdemu, bez względu na wiek i wagę.
Obręcz masująca o średnicy posiada szereg kulek masujących, które aktywnie działają na skórę. To właśnie tego typu kółka polecane są osobom, które chcą szybko zrzucić zbędne kilogramy, pozbyć się cellulitu i w krótkim czasie wymodelować talię. Zajęcia należy rozpoczynać od małych obciążeń: 5-7 minut obrotów w obie strony, inaczej trudno będzie uniknąć siniaków . Magnetyczne obręcze hula-hop są nie tylko dobre do odchudzania, ale także leczą całe ciało. Magnesy, które znajdują się na całej średnicy obręczy, podczas obrotu wytwarzają pole magnetyczne .. Pozytywnie wpływa na układ nerwowy, przyspiesza przemianę materii i krążenie krwi.
W pierwszych dniach treningu zaleca się noszenie bandaża lub specjalnej bielizny gimnastycznej. Wynika to z faktu, że magnetyczne obręcze do odchudzania często pozostawiają siniaki podczas aktywnych ćwiczeń.

Obręcze obciążeniowe to zaawansowany sprzęt gimnastyczny, który polecamy osobom, które od dłuższego czasu kręcą hula-hoop.

Waga takich modeli sięga 2,5-3 kg . Początkującym raczej trudno jest je skręcać, ponieważ ćwiczenie z obręczą odchudzającą o tej wadze powoduje dyskomfort podczas treningu.

Obręcze gimnastyczne z systemem liczenia są przydatne dla tych, którzy ściśle śledzą liczbę spalonych i straconych kalorii.

Istnieją modele, które nie tylko liczą kalorie, ale także obroty w jedną i drugą stronę, posiadają timer i stoper. Ten rodzaj obręczy rzadko przekracza 1,5 kg wagi , odpowiedni zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych sportowców.

Obręcz do-body odnosi się do ćwiczeń hula – hoop . Jego zaletą jest to, że na jednym aparacie gimnastycznym można wykonywać jednocześnie kilka rodzajów ćwiczeń.

  • Po pierwsze klasyczna rotacja w pasie.
  • Po drugie , ściskanie i wypinanie obręczy.
  • Po trzecie , rotacje rękami lub nogami. Wszystko to zapewnia elastyczna konstrukcja obręczy, która łatwo ugina się i zmienia kształt.

Rodzaje hula hop

Hulahupov, istnieje dość duża liczba odmian. Różnią się wagą i szerokością, są dostarczane z urządzeniami lub bez, ale najważniejsze zależy od rodzaju, jaki mają wpływ na organizm człowieka. Dlatego zanim wybierzesz odpowiedni dla siebie hula-hoop na odchudzanie, musisz poznać jego rodzaje i różnice.

Najpopularniejszy jest ten rodzaj hula-hoop, który w Rosji jest powszechnie nazywany obręczą. Chociaż samo zakończenie – hoop, w tłumaczeniu z angielskiego oznacza obręcz, a tak naprawdę hula-hoop to ta sama obręcz, a różnice nie mogą tu istnieć, bo to jest jedno i to samo.

Ten gatunek nazywa się prostym hula-hoopem. Jest najbardziej odpowiedni dla początkujących w tego typu ćwiczeniach, ponieważ łatwo się skręca, co przyczynia się do rozwoju tej umiejętności. Prosty hulukhoop znajduje się zarówno w metalu, jak iw zwykłym plastiku (ale skręcanie go nie jest zbyt wygodne, ponieważ jest bardzo lekki). Są też odmiany takiej prostej obręczy, w której producenci umieszczają w niej jakiś wypełniacz, ale w zasadzie robią to nie po to, by ją cięższe, ale np. po to, by stworzyć efekt dźwiękowy.

Przy wyborze należy mieć na uwadze, że ten rodzaj obręczy najmniej nadaje się do odchudzania wszystkich typów. Ale bardzo pomaga we wzmacnianiu mięśni brzucha, bioder i pleców zaangażowanych w skręcanie hula-hoop. Stosowany jest zwykle na początkowym etapie, w formie treningu przed kolejnym etapem użytkowania hula-hoop, jako środek na odchudzanie.

Kolejny rodzaj hula-hoop to obręcz z obciążnikiem. Ten rodzaj obręczy jest dość skuteczny w osiągnięciu takiego wyniku, jak utrata wagi.

W przeciwieństwie do zwykłego hula-hoop, do tego dodawane są specjalne środki obciążające, aby zwiększyć jego wagę. Najlepszy efekt z nim, w przeciwieństwie do zwykłego obręczy, pomaga w osiągnięciu tego, ze względu na zwiększoną wagę, trudniej jest go odpowiednio skręcić. W związku z tym wydatkowana jest największa liczba kilokalorii.

Teraz w sprzedaży są tego typu obręcze hula-hoop, które można ważyć specjalnymi środkami według własnego uznania, co pomaga nie tylko regulować wagę obręczy, ale także stopniowo ją zwiększać, co jest ważne dla treningu, aby osiągnąć takie efekt w postaci utraty wagi.

Hula-hoop z efektem masującym uznawany jest za najskuteczniejszy hula-hoop na odchudzanie. W całym hula-hopie od wewnątrz, czyli tak, aby mogły stykać się z ciałem, zainstalowano różne urządzenia w postaci różnego rodzaju wybrzuszeń. Podczas skręcania hula-hoop dotykają skóry w różnych miejscach, zapewniając w ten sposób dodatkowy efekt masażu. Najczęściej wybrzuszenia są wykonane w postaci kulek gumowych, ale zdarzają się też wybrzuszenia z tworzywa sztucznego oraz z innych materiałów. Ponadto urządzenia te sprawiają, że tamborek jest cięższy, co czyni go jeszcze bardziej efektywnym.

Hulahup na odchudzanie: lekarze, zdjęcia przed i po, ćwiczenia i przeciwwskazania

Hulahup na odchudzanie: lekarze, zdjęcia przed i po, ćwiczenia i przeciwwskazania

Jeśli nie masz warunków do przechowywania hula-hoop lub kilku jego rodzajów, możesz zakupić składany widok tego urządzenia. Jest łatwy w demontażu i montażu. Kupując taki obręcz często w zestawie znajdują się różnego rodzaju środki ważące i masujące.

Jest jeszcze inny rodzaj godny uwagi, jest to miękki hula-hoop, jest najwygodniejszy dla kobiet o cienkiej skórze, ponieważ ryzyko siniaków przy jego użyciu jest znacznie mniejsze niż w przypadku innych rodzajów hula-hoop. Głównym materiałem z którego jest wykonana jest guma. Ta obręcz mimo swojej miękkości jest nie mniej efektywna i sprawia, że ​​wszystkie niezbędne mięśnie pracują.

Są też hula-hoopy z zainstalowanymi czujnikami spalania kalorii.

Jest więc jasne, że istnieje dość duża liczba odmian hula-hoop i każdy może wybrać dla siebie opcję, której potrzebuje, opierając się nie tylko na cechach hula-hoop, ale także na.

Opinie użytkowników ekspertów

Doświadczeni instruktorzy fitness i sportowcy uważają, że obręcz gimnastyczna jest naprawdę dobrym sposobem na utrzymanie formy . Jednocześnie eksperci są zdania, że ​​treningi nie przyniosą znaczących i zauważalnych efektów, jeśli plan żywieniowy nie zostanie dostosowany.

Zajęcia z obręczą należy prowadzić dopiero po 1-2 godzinach od spożycia , zmniejszyć ilość spożywanych szkodliwych pokarmów bogatych w konserwanty i tłuszcze.

Ci, którzy regularnie kręcą hula-hoop, mówią o nim jako o bardzo skutecznym sposobie wymodelowania talii i pozbycia się cellulitu na brzuchu, bokach i biodrach.

Proponuję wysłuchać opinii eksperta z fitness

Większość pozytywnych opinii wynika z tego, że nie ma potrzeby chodzenia na siłownię, ponieważ możesz ćwiczyć w domu w dogodnym dla siebie czasie, bez odrywania wzroku od oglądania ulubionego programu telewizyjnego lub rozmawiania przez telefon.

Aby osiągnąć zauważalne rezultaty, wielu potrzebowało około miesiąca regularnych treningów trwających 20-30 minut .

Eksperci ostrzegają, że zajęcia nie powinny przekraczać jednej godziny dziennie , w przeciwnym razie istnieje ryzyko kontuzji mięśni kręgosłupa, nadmiernego ich przeciążania. W ten sposób hula-hoop może przynieść nie tylko korzyści, ale także zaszkodzić!

Warto zauważyć, że niezależnie od rodzaju obręczy, utrata wagi nadal występuje, po prostu zajmuje to inny czas.

Jak kręcić hula-hoopem, aby schudnąć

Pierwszą rzeczą, którą musisz wiedzieć dla tych, którzy decydują się na użycie hula-hoop do odchudzania, jest to, jak właściwie sobie z tym poradzić.

Tutaj ważne jest przestrzeganie trzech prostych zasad:

  • W początkowej fazie trening nie odbywa się „na nagim ciele”.
  • Po ostatnim posiłku przed treningiem powinny minąć co najmniej trzy godziny.
  • Lekcję należy rozpocząć od prostych ćwiczeń rozgrzewkowych i oddechowych (głębokie oddechy i wydechy).

Co do reszty, możesz zaufać swojej intuicji. Głównym zadaniem sportowca jest utrzymanie obręczy na poziomie talii, obracanie ciała i bioder.

Zmieniając prędkość i amplitudę ruchów, możesz zmienić prędkość obrotu pocisku. Możesz zmieniać pozycję w talii, lekko obniżając się i podnosząc.

Zaczynając od kilku minut rotacji, możesz zwiększyć ten interwał do 10-15 minut, zwiększając tym samym efektywność treningu.

Prawidłowe korzystanie z hula-hoop

Prawidłowe korzystanie z hula-hoop

Prawidłowe korzystanie z hula-hoop

Podsumowując

Hula-hoop naprawdę pomagają pozbyć się tkanki tłuszczowej i wzmocnić ciało fizycznie. Ale korzystny wynik zależy od kilku czynników:

  • regularność szkoleń;
  • plan posiłków;
  • styl życia;
  • brak przeciwwskazań do ćwiczeń.

Obręcz gimnastyczna nie tylko pomaga zmniejszyć objętość talii i bioder, ale uelastycznia skórę, wzmacnia mięśnie brzucha, grzbietu i łydek. Każdy sam ustala czas na trening, a także czas trwania.
Prawidłowo dobrany rodzaj hula-hoop i zrozumienie, jak go prawidłowo skręcać, pozwala prowadzić zajęcia nie tylko z korzyścią, ale i przyjemnością.

Nowoczesne obręcze gimnastyczne produkowane są nie tylko w formie gotowej, ale również w formie składanej, co jest niezbędne przy niewielkich przestrzeniach. Składane modele możesz przechowywać nawet w najmniejszych mieszkaniach i zabrać je ze sobą na wakacje.

Czy hula-hoop pomoże Ci schudnąć w krótkim czasie ? Wszystko zależy od tego, jak prawidłowo wybrany jest model, jak regularnie odbywają się zajęcia, jak długo trwają.

Zestaw ćwiczeń

Aby schudnąć, nie wystarczy tylko obrócić obręcz. W tym celu opracowano specjalne techniki hula-hoop, mające na celu aktywację procesów spalania tłuszczu:

  • Do pasa. Rozstaw stopy na szerokość ramion, po prostu załóż obręcz wokół talii i obróć ją zgodnie z ruchem wskazówek zegara, stopniowo zwiększając tempo. Zaleca się zwiększać intensywność przy każdym nowym podejściu. Optymalny czas trwania to 5 minut.
  • Na ręce. Rozstaw stopy na szerokość barków, tak aby stopy mocno opierały się o podłogę. Umieść pocisk naprzemiennie na każdej ręce i obracaj zgodnie z ruchem wskazówek zegara przez 3-5 minut.
  • Na boki. Trzymając nogi blisko siebie i opuszczając ręce równolegle do podłogi, obracaj obręcz w pasie przez 7 minut. Zaleca się wykonanie ćwiczenia w 2-3 seriach.
  • Na pośladki i uda. Rozstaw stopy na szerokość barków i kładąc ręce na pasku, załóż hula-hoop na biodra. Następnie musisz wykonywać rytmiczne ruchy obrotowe przez 10 minut, stopniowo zwiększaj prędkość. Wykonuj w 2-3 podejściach.
  • Wykonując ćwiczenia z obręczą, nie należy przeciążać i opóźniać treningu, ponieważ. może to prowadzić do nadwyrężenia mięśni, wywołać ból i zmniejszyć wydajność. Intensywność treningu powinna wzrastać stopniowo wraz ze wzrostem wytrzymałości fizycznej.

    Rozgrzewka z obręczą

    Zaleca się rozpoczęcie treningu od rozgrzewki, która pozwala rozgrzać mięśnie i przygotować je do późniejszej, bardziej intensywnej aktywności fizycznej. Do tych celów odpowiednie są następujące ćwiczenia:

  • Trzymając tamborek obiema rękami, ustaw go w pozycji pionowej, a następnie wykonaj 10 przechyleń w lewą i prawą stronę, upewniając się, że plecy pozostają płaskie.
  • Zakładając obręcz i starając się maksymalnie napiąć mięśnie brzucha, wykonaj kilka wypadów z nogami do tyłu, pomagając sobie rękoma i obserwując swoją postawę.
  • Po prawidłowym odkręceniu obręczy wykonuj przysiady. Dla maksymalnego efektu zaleca się wykonanie 3 serii, z których każdy zawiera 20 przysiadów.
  • Powoli obracając hula-hoop, znajdujący się w biodrach lub w pasie, zacznij powoli przesuwać się najpierw w prawą, a potem w lewą stronę. Upewnij się, że Twoje kroki są małe i niezbyt szybkie. Optymalny czas na to ćwiczenie to 5 minut.
  • Stawiając stopy szerzej niż ramiona, chwyć pocisk jak kierownicę kierowcy, przechyl ciało do przodu, a następnie obracaj obręcz w różnych kierunkach przez 5 minut.
  • Rozstaw stopy na szerokość barków i podnieś ręce do góry. Połącz dłonie i umieść pocisk tak, aby znalazł się między kciukiem jednej ręki a dłonią drugiej. Następnie po prostu obracaj tamborek rękami przez 5-6 minut.
  • Używając obręczy zamiast liny, wykonaj od 15 do 20 skoków w tym samym tempie.
  • Unosząc hula-hoop nad głowę i mocno ściskając go z obu stron rękami, wykonaj 20 obrotów górną częścią ciała, na przemian w prawą i lewą stronę. Podczas wykonywania tego ćwiczenia ważne jest, aby dolna część pleców i nogi pozostały nieruchome.
  • Prostując się i wciągając brzuch tak bardzo, jak to możliwe, załóż ręce za głowę, trzymając pocisk za plecami. Następnie przyciśnij lewą nogę do łydki prawej. Wykonuj skłony do przodu w tej pozycji (co najmniej 10). Powtórz ćwiczenie z drugą nogą.
  • Po odkręceniu obręczy powoli ugnij kolana. Unieruchom ciało w tej pozycji przez 1-1,5 minuty. Wstań powoli i zacznij od nowa. Czas trwania ćwiczenia to 5 minut.
  • Rozgrzewka z obręczą

    Rozgrzewka z obręczą

    Taka rozgrzewka doskonale ożywi i pozwoli na trening grup mięśniowych całego ciała.

    Ćwiczenie podstawowe

    Rozchylając nogi szerzej, umieść obręcz na środku talii. Prostując plecy, obróć ciało i zakręć pociskiem. Następnie po prostu obróć hula-hoop zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Ważne jest, aby utrzymać amplitudę za pomocą rytmicznych ruchów talii.

    To ćwiczenie należy wykonywać tak długo, jak to możliwe. Ucząc się trzymać pocisk przez 15–20 minut, możesz skomplikować swoje zadanie. Na przykład poruszaj obręczą w górę iw dół, przyspieszając prędkość obrotową.

    Obrót w pozie jeźdźca

    Po rozstawieniu stóp na szerokość barków i prawidłowym odkręceniu obręczy, powinieneś spróbować usiąść jak najniżej. Kontynuuj obracanie pocisku w tej pozycji, utrzymując proste i równe plecy. To ćwiczenie skutecznie eliminuje cellulit, złogi tłuszczu w pośladkach i udach.

    Obrót na stopach

    Po wyprostowaniu i połączeniu stóp należy obrócić tamborek trzymając go w okolicy kolan lub bioder. To ćwiczenie jest uważane za dość trudne i wymaga przygotowania. Ale doskonale ćwiczy mięśnie kończyn dolnych i pozwala zlikwidować cellulit, wyszczuplić i umięśnić nogi.

    Rotacja w rytmie tańca fitness

    To jedno z najskuteczniejszych ćwiczeń hula-hoop, dające równomierne obciążenie całego ciała. Jego zadaniem jest dodanie do standardowych ruchów obrotowych elementów obecnych w tańcu fitness.

    Obrót obręczy ze stopniami

    Obrót obręczy ze stopniami

    Obracając obręcz można kucać, na przemian podnosić nogi, stawiać rytmiczne kroki z boku na bok, przechylać ciało. Dobry efekt daje rotacja na jednej nodze, ruchy taneczne rąk. Możesz kontynuować ten trening przez 15-20 minut.

    Zdjęcia przed i po

    Aby dodać Ci pewności siebie, zamieszczamy zdjęcie „przed i po” pewnej kobiety, która potraktowała siebie poważnie i wybrała hula-hoop jako symulator.

    Różnica między zdjęciami to około 4-5 miesięcy. Oto taki wynik!

    hula-hoop przed i po

    hula-hoop przed i po

    o obręczy odchudzającej

    • Maria, 23 lata: przez miesiąc ćwiczyłam z obręczą, mam plastik, masaż. Bardzo pomaga w kształtowaniu sylwetki! Szczególnie dobrze usuwa „wiszące” boki spodni. Ale zajęcia musiały zostać przerwane, ponieważ nasilały się przewlekłe choroby ginekologiczne. Lekarz wyjaśnił, że przy takich schorzeniach nie zaleca się skręcania obręczy, zwłaszcza obciążonej, a szkoda;
    • Elena, 27 lat: Od dawna wybieram obręcz, w wyniku czego wzięłam masaż z obciążeniem. Teraz, po 3 miesiącach treningu, wynik jest zadowalający. Ale tym, którzy zaczynają ćwiczyć latem, radzę zacząć od łatwego, bo pierwszy raz zostawiłem siniaki! Nie pójdziesz w ten sposób na plażę;
    • Katya, 20 lat: obręcz dużo oszczędza! Usuwam im „kapłańskie uszy”. Nie zawsze jest czas i chęć pójścia na siłownię, ale w każdej chwili można ją przekręcić, a tamborek nie zajmuje dużo miejsca w domu. Swoją drogą były też siniaki, ale potem okazało się, że skręcam się w złej pozycji i trochę źle się poruszam. Teraz nie ma siniaków!
    Ewa Wójcik
    Autor
    Rate author