Dlaczego waga sama znika? – świeże artykuły i ciekawe informacje

Powody, dla których waga wzrosła podczas odchudzania

Najbardziej frustrującym momentem, jaki może przytrafić się w każdej chwili dla tych, którzy są szczególnie chętni do zmniejszenia objętości ciała, jest zatrzymanie utraty wagi podczas utraty wagi. Plateau dietetyczne, jak nazywa się ten efekt, może zaszokować każdego, ponieważ zarówno podaż kalorii, jak i wystarczająca ilość aktywności fizycznej są spełnione . Istnieją tylko dwa powody zatrzymania procesu niszczenia tkanki tłuszczowej:

  • Naruszenie reżimu . Ci, którzy wolą siedzieć przy sztywnych metodach żywienia, prędzej czy później staną w obliczu wyczerpania organizmu. Absolutnie prawdą jest, że ciało, które doświadcza dotkliwego niedoboru energii otrzymywanej z pożywienia, pewnego dnia zmęczy się takim stylem życia i zacznie bardzo „szkodzić” właścicielowi: sprawi, że myśli o jedzeniu będą jedynym tematem do refleksji, spowodować ostre załamanie pokarmowe, przez co Powoli, ale pewnie zbliżać się będzie załamanie w diecie.
  • Adaptacja do nowych warunków . Organizm potrafi przystosować się do każdych warunków życia, a brak energii nie jest wyjątkiem. Aby utrzymać siłę niezbędną do przetrwania, organizm spowolni metabolizm, który jest niezbędny do pełnej i zdrowej utraty wagi. Pierwszym objawem doskonałej adaptacji będzie spadek temperatury. W szczególnie poważnych przypadkach wskaźnik może osiągnąć 35 stopni Celsjusza – punkt krytyczny.

Przyczyny ustania efektu redukcji masy tkwią głównie w niewłaściwym podejściu do tej złożonej materii. Natychmiastowo zmniejszając ilość energii zużywanej w postaci pożywienia, osoba może nie tylko całkowicie „zabić” swój metabolizm, ale nawet zyskać jeszcze więcej dodatkowych kilogramów i centymetrów.

umiarkowane jedzenie

Wskazówki dotyczące przybierania na wadze pomimo ćwiczeń i diety

Wskazówki dotyczące przybierania na wadze pomimo ćwiczeń i diety

Mówiąc o zdrowym odżywianiu, ludzie mają na myśli nie tylko jakość zdrowych produktów, ale także ich ilość. Wielkość porcji jest tak samo ważna jak zdrowe odżywianie. Nie możesz spożywać niezbędnych pokarmów, takich jak awokado, płatki owsiane, ciemna czekolada lub orzechy „jak odkurzacz”.

Zobacz też

Jak schudnąć bez stresu i uszczerbku na zdrowiu – 23 skuteczne wskazówki

Wszystkie są wysokokaloryczne i mogą prowadzić do przybierania na wadze, jeśli są spożywane w nadmiarze.

Jak długo jest to uważane za normalne?

Jednak zatrzymanie odchudzania nie zawsze oznacza konkretną porażkę w pracy organizmu: wielu dietetyków ostrzega swoich klientów przed możliwym „utknięciem” na tej samej figurze, którą pokazują wagi.

Pierwsze dwa lub trzy tygodnie są uważane za najskuteczniejsze pod względem zrzucania zbędnych kilogramów : ze względu na restrykcje jednoznacznie określone w jadłospisie, w słodkich i słonych potrawach, organizm jest dosłownie oczyszczony z płynów, które zastygły pod ich wpływem Substancje. Co więcej, odchodzi również „nowa” warstwa tłuszczu – taka, która nie zdążyła jeszcze wystarczająco dobrze utrwalić się wśród innych podobnych tkanek.

Dalej zaczyna się działanie samego efektu plateau. Okres jego przejścia może wynosić od trzech tygodni do dwóch miesięcy. W tym czasie następuje całkowita restrukturyzacja organizmu i wszystkich zachodzących w nim procesów, co pozwala ustabilizować masę ciała i zapobiec jej szybkiemu powrotowi zaraz po wyjściu z dietetycznego trybu życia.

Przez cały okres odchudzania może się zdarzyć kilka takich okresów, ponieważ organizm musi stopniowo dostosowywać się do nowego stanu. Nie sposób jednak nie wspomnieć o tym, że efekt plateau można „zdiagnozować” tylko wtedy, gdy zarówno waga, jak i objętość pozostają niezmienione i w ogóle nie ruszają się z „martwego centrum”. Jeśli którykolwiek z tych wskaźników wykazuje pozytywną tendencję, jest to również uważane za spadek wagi.

Używanie narkotyków

Niektóre leki mogą poprawiać apetyt, ale jednocześnie negatywnie wpływają na metabolizm. Jeśli poważnie myślisz o utracie wagi i jednocześnie przyjmujesz leki na inne schorzenia, skonsultuj się z lekarzem, czy są one zgodne z Twoją dietą.

Co powinna zrobić kobieta, jeśli podczas odchudzania przybrała na wadze

Kobiety, które są szczególnie podatne na chęć zrzucenia wagi, często zastanawiają się, dlaczego waga wzrosła i co zrobić, aby dalej ją redukować. Niektórzy zauważają, że utrata wagi trwała samoistnie, bez dodatkowego wpływu, podczas gdy inni powinni zwrócić uwagę na poniższe wskazówki:

  • Picie czystej wody może pomóc organizmowi w przyspieszeniu metabolizmu. Dwa litry to dzienne spożycie płynów bez żadnych dodatków. Absolutnie pomoże też w oczyszczeniu organizmu, usuwając z niego wszelkie toksyny.
  • Przestrzeganie przepisanej diety również będzie miało wpływ. Natychmiastowe ograniczenie dopływu energii spowoduje, że wszystkie procesy zachodzące podczas normalnego metabolizmu zostaną spowolnione i nastąpi stagnacja – czas, w którym utrata wagi jest po prostu niemożliwa. Również wszystkie myśli i pragnienia osoby odchudzającej się będą skierowane tylko na myślenie o jedzeniu, przekąsce lub wczesnym cheat mealu.
  • Wcześniej czy później wszystkie te „bolesne” pomysły doprowadzą do nawrotu.
  • Jednak w ogóle nie musisz się martwić o „stagnację”: jeśli zorientujesz się, dlaczego waga wzrosła podczas odchudzania, możesz przegapić najważniejszą rzecz – przywrócenie zdolności do zmniejszania liczb na wadze . Faktem jest, że efekt plateau to tylko adaptacja do nowych warunków, przyzwyczajenie się do niezwykle małej masy. Zaraz po udanej odbudowie do nowego stanu rozpoczyna się nowy etap redukcji rozmiarów.

Utrata masy ciała u kobiet to niezwykle poważny proces, ponieważ każdy stres może powodować uwalnianie enzymów tworzących tłuszcz, kontrolowanych przez estrogen. Aby nie dopuścić do wystąpienia niewydolności hormonalnej, należy uważnie monitorować swoją dietę i szczególnie dbać o swoje zdrowie.

Jeśli martwisz się, że waga powoli zanika, być może twoje zmartwienia są daremne.

Twoja waga ma wiele wspólnego z ilością tłuszczu i masy mięśniowej w twoim ciele. Zamiast czepiać się efektu końcowego, którego tak bardzo pragniesz, zrozummy znaczenie tego wszystkiego.

W mojej praktyce był taki przypadek. Przyszła do mnie dziewczyna, dość pulchna, objętość jej ciała była znacznie wyższa niż norma. W tym samym czasie w gabinecie była moja klientka, która już dawno schudła, ale nadal używała produktów białkowych. Ponadto lubiła tańczyć, co pomagało jej kontrolować wagę i świetnie wyglądać. Te dwie dziewczyny były w tym samym wieku, w tym samym wzroście, ale co najciekawsze – tej samej wadze!!! Ale wyglądały inaczej: jeden pulchny, drugi smukły, o bardzo pięknej figurze. Więc dlaczego tak jest? Dlaczego dziewczyny wyglądają inaczej w tej samej wadze?

Wszystko jest bardzo proste! Masa mięśniowa waży więcej niż tłuszcz. Raczej 1 kg mięśni zajmuje mniej miejsca w naszym ciele w porównaniu do 1 kg tłuszczu. Oznacza to, że procent masy mięśniowej i tłuszczowej w składzie ciała szczupłej dziewczyny przeważa na korzyść masy mięśniowej.

Jak wstrząsnąć ciałem mężczyzny w celu dalszej utraty wagi

Procesy zachodzące w ciele kobiet i mężczyzn są różne. Nawet utrata masy ciała u mężczyzn jest szybsza i można powiedzieć, bardziej efektywna: ich masa mięśniowa jest u nich znacznie bardziej rozwinięta, podczas gdy kobiety są pod tym względem znacznie w tyle . Dlatego istnieją pewne różnice między płaskowyżem u osób różnych płci:

  • Na przykład, aby facet, który chudnie był w stanie przezwyciężyć dietetyczny plateau, musi skupić się na zwiększeniu efektywności swoich treningów . Ze względu na to, że budowa szkieletu mięśniowego przebiega również szybciej u mężczyzn, spadek ich masy tłuszczowej następuje znacznie szybciej: potrzeba około 200-300 kcal dziennie, aby „obsługiwać” same mięśnie.
  • Utrata wagi u mężczyzn jest również wzmocniona i przyspieszona przez fakt, że faceci produkują specjalne enzymy rozkładające tłuszcz, które zapobiegają tworzeniu się warstwy. Głównym wrogiem otyłości jest testosteron, dlatego aby wstrząsnąć wszystkimi zachodzącymi procesami należy zwrócić szczególną uwagę na dietę. Pożądane jest wzbogacenie go o produkty, które wywołują zwiększoną produkcję hormonów płciowych .
  • Aby zapobiec poważnym problemom związanym z zahamowaniem przemiany materii należy zwracać uwagę na kaloryczność codziennej diety . Minimalny próg ilości zużywanej energii wynosi półtora tysiąca kcal, a jeśli dieta nawet nie ma takiej zawartości, najprawdopodobniej fakt, że proces zatrzymał się wraz ze spadkiem masy ciała, jest sprowokowany przez absolutny brak jedzenia.

Zmniejszenie ilości tkanki tłuszczowej u mężczyzn jest tak samo odpowiedzialnym zadaniem jak u kobiet, ale proces ten ułatwia fakt, że wytwarzane enzymy rozkładające tłuszcz mogą wnieść nieoceniony wkład w tę aktywność.

To, że waga wzrosła podczas procesu celowego jej zmniejszania, może być wywołana dwoma głównymi przyczynami , które mogą zaszkodzić wszystkim układom ciała, jednak fakt, że efekt plateau można przezwyciężyć samodzielnie, w domu, bez użycia dodatkowych „asystentów”, zdolnych zadowolić każdego, kto zajmuje się zrzucaniem nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Dlaczego przy diecie waga stoi w miejscu i nie spada: trening do potu

Dla niektórych sytuacja jest nieco inna – do monożywienia dodają wizytę w klubie fitness lub inną intensywną aktywność fizyczną. Błędem tych, którzy chcą schudnąć poprzez treningi i długie sesje na siłowni, jest nieadekwatność podejmowanych wysiłków. Pomyśl sam: sweatshopy pozwalają pozbyć się tylko wody, ale nie z nadmiaru zbędnych kilogramów. Nawet przy wyczerpujących ćwiczeniach wykonywanych codziennie, dzienne spożycie kalorii nie przekracza 900 na godzinę. A to tylko 100 gramów tłuszczu.

A stan po treningu nie przyczynia się do utraty wagi – jesteś zmęczony, aktywność ruchowa gwałtownie zwalnia, ale apetyt wzrasta. Tak blisko zerwania.

Z umiarem wszystko jest w porządku. Chcesz utrzymać się w dobrej formie? Następnie wybierz bezpieczne i delikatne opcje dla swojego zdrowia – pływanie lub joga. Jeśli zdecydujesz się iść do końca i każdego dnia, ledwo oddychając, wracasz z treningów na siłowni, nie zdziw się, że waga nie odchodzi – stoi w miejscu lub nieubłaganie rośnie.

Oto powody, dla których!

Powody przybierania na wadze

  • Przyjmowanie różnych leków.
  • Torbiel w jajniku.
  • Brak życia seksualnego.
  • Okres menopauzy.
  • Przyjmowanie neuroleptyków.
  • Choroby nerek.
  • Używanie narkotyków do napadów.
  • Choroby wątroby.
  • Jedzenie przed telewizorem lub przed monitorem komputera.
  • Przyjmowanie antydepresantów.
  • Nagłe zaprzestanie palenia.
  • Nadmierne spożycie napojów alkoholowych.
  • Siedzący tryb życia.
  • Ciągłe przejadanie się.
  • Pomiń śniadania.
  • Późny obiad.
  • Stosowanie maści hormonalnych.
  • Miłość do słodyczy.
  • Wiek.
  • Przyjmowanie leków obniżających ciśnienie krwi.
  • Przyjmowanie leków na zgagę.
  • Diety krótkoterminowe (krótkoterminowe).
  • Mięśniak.
  • Dieta nadal nie jest przestrzegana

    Powiedzmy, że ktoś spędził tydzień na diecie gryczano-kefirowej. Uradowany utratą 5 kg mężczyzna postanowił przejść na prawidłowe odżywianie. Kaloryczność diety warunkowej gryczano-kefirowej wynosiła około 700 kcal na dobę. W pozostałe dni 800. w inne 600, bo kaszy gryczanej z kefirem nie było jak skończyć.

    Nasz bohater postanowił pozostawić dietę na „właściwym odżywianiu”. A ponieważ każdy ma swoje rozumienie, dieta przybrała postać:

    Śniadanie: pianki, herbata, płatki owsiane z bananem i masłem orzechowym.

    Obiad: kasza gryczana, kurczak, warzywa z masłem.

    Kolacja: ryba z warzywami, duszona.

    Przekąski – owoce, orzechy, suszone owoce.

    Wydawałoby się, że nic przestępczego. Ale kaloryczność tego „nic” może wahać się w swobodnych granicach od 1200 kcal do 2400 kcal, a nawet więcej, jeśli nikt specjalnie nie waży orzechów, a wszyscy częściej jedzą suszone owoce niż zwykłe świeże owoce. Tak, a zdrowe kurczaki i ryby można również ugotować w taki sposób, aby ich zawartość kalorii podwoiła się.

    Jasne jest, że w tym przykładzie nikt tak naprawdę nie bierze pod uwagę zawartości kalorii w „właściwym odżywianiu”. Okazało się, że? Okazuje się, że w trakcie diety waga spadła, a podstawowy metabolizm zwolnił. Ponadto organizm nieco stracił nawyk trawienia ciężkich, tłustych pokarmów, a proces trawienia może ulec spowolnieniu. A osoba była po prostu zmęczona jedzeniem swojej niesolonej gryki bez niczego i czysto intuicyjnie zaczęła jeść więcej niż zwykle. Jaki jest wniosek z tego wszystkiego? I tak, że trzeba albo nie siedzieć na kaszy gryczanej, albo liczyć kalorie, albo lepiej – oba naraz.

    W powyższym przykładzie, jakkolwiek smutne może być uświadomienie sobie, nie ma kontroli żywieniowej. A także podczas odchudzania i podczas „właściwego odżywiania”. W rzeczywistości waga powróci za miesiąc lub dwa, najpierw – kilka kilogramów, a potem „plateau”.

    Klimakterium

    Kobieta po osiągnięciu wieku 40-45 lat często stwierdza, że ​​szybko przybieram na wadze. W okresie menopauzy czynność jajników zostaje zahamowana, a w organizmie zaczyna się nierównowaga hormonalna. Ze względu na zmniejszenie produkcji hormonów progesteronu i estrogenu dochodzi do naruszenia prawidłowego przebiegu procesów metabolicznych. Większość kalorii, które dostają się do organizmu, jest przekształcana w tkankę tłuszczową. Tkanka tłuszczowa gromadzi się w brzuchu, udach i pośladkach.

    Aby zapobiec przybieraniu na wadze w okresie menopauzy, musisz przemyśleć swoją zwykłą dietę. Alkohol, słodycze, ciastka, tłuste, słone i smażone potrawy są niepożądane. Warto zrezygnować z potraw z przyprawami, gdyż przyprawy zwiększają apetyt i wzmagają pragnienie. Aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie jelit, należy codziennie spożywać niskotłuszczowe produkty mleczne, świeże owoce i warzywa, mięso i ryby o niskiej zawartości tłuszczu. Kobieta powinna wypijać co najmniej 6 szklanek płynów dziennie. Regularne ćwiczenia pomogą Ci zachować szczupłą sylwetkę.

    Naprężenie

    Martwienie się chudnie tylko w powieściach literackich. W życiu, pod wpływem stresu, istnieje duże prawdopodobieństwo poprawy. Po pierwsze dlatego, że w chwilach frustracji i zmęczenia osoba woli wysokokaloryczne potrawy. Po drugie, stres przyczynia się do tworzenia kortyzolu, hormonu magazynującego tłuszcz. Nawiasem mówiąc, jest nawet choroba (na szczęście niezbyt powszechna) zespół Cushinga, spowodowana nadmiarem kortyzolu.

    Powiązany artykuł

    Co jest ważniejsze dla utraty wagi: ćwiczenia czy jedzenie?

    Dzięki niemu organizm stara się magazynować tłuszcze, a nie przetwarzać ich w energię.

    Jeśli nie można uniknąć stresującej sytuacji, konieczne jest przynajmniej zmniejszenie jej wpływu: nie „przesiaduj” w złym nastroju i nie chwytaj się kłopotów z ciastami.

    Ewa Wójcik
    Autor
    Rate author