Dlaczego nie można schudnąć przy prawidłowym odżywianiu i ćwiczeniach – główne powody i co robić |

Pierwszą rzeczą, którą robi większość kobiet, które chcą schudnąć, jest ograniczanie się w odżywianiu. Ale, jak pokazuje praktyka, nie zawsze prowadzi to do utraty zbędnych kilogramów. Jeśli zetknęłaś się już z problemem wagi uparcie stojącej w miejscu i wielokrotnie zastanawiałaś się, dlaczego nie chudnę na diecie, ten artykuł jest dla Ciebie.

Dlaczego nie schudnąć na diecie

Dlaczego nie schudnąć na diecie

Najpierw musisz zrozumieć przyczyny tego, co się dzieje. Rozważ najczęstsze problemy związane z odchudzaniem i sposoby ich rozwiązywania.

  • Przydatne około 5 powodów, dla których nie chudniesz
  • Śmiertelne błędy, dzięki którym nie schudniemy

    Śmiertelny błąd numer 1, uderzymy w ciało ze stresem

    Nagle przestawiamy się z naszego zwykłego jedzenia na właściwe odżywianie i zaczynamy ciężko ćwiczyć. W rezultacie nasz organizm otrzymuje silny stres i gwałtownie aktywuje wszystkie swoje rezerwy, aby wszystko pozostało tak, jak było. Zamiast zmniejszać wagę, albo stoi w miejscu, albo odwrotnie zaczyna rosnąć.

    Nasz organizm wierzy, że zaczęły się jakieś kataklizmy i dlatego musimy jak najwięcej zaopatrzyć. Organizm uruchamia wszystkie mechanizmy obronne, maksymalnie ogranicza zużycie energii i stara się maksymalizować rezerwy w przypadku braku wystarczającej ilości pożywienia. Przecież nie możemy mu wytłumaczyć, że do sezonu letniego pilnie musimy zrzucić kilka kilogramów.

    Co gorsza, jeśli nie przestawiamy się na prawidłowe odżywianie, ale przechodzimy na dietę. Wtedy nasz organizm ma pewność, że zaczyna się głód i stara się utrzymać aktualne rezerwy, a jeśli to możliwe, je zwiększyć.

    Rób wszystko stopniowo, aby Twój organizm mógł przystosować się do zmian, a podziękuje Ci systematycznym odchudzaniem.

    Śmiertelny błąd numer 2, jak zwodzi nas prawidłowe odżywianie

    Innym częstym błędem jest to, że kiedy dobrze się odżywiamy, aktywnie poruszamy się i uprawiamy gimnastykę, ciało nie jest w stanie stresu, ale na łuskach wydaje się, że strzała jest przybita.

    Cały problem polega na tym, że nasza działalność nie pokrywa ilości spożywanego pokarmu. Tych. Zjadamy znacznie więcej jedzenia niż zużywamy energii. I to pomimo tego, że nasza dieta składa się ze zdrowej i odpowiedniej żywności.

    Zjedz posiłek tylko wtedy, gdy poczujesz głód. Unikaj przejadania się. Zacznij prowadzić dziennik żywności, który pomoże ci kontrolować dietę.

    Błąd krytyczny numer 3, czas jest naszym głównym wrogiem

    Często za tydzień lub dwa chcemy doprowadzić się do idealnej formy. Często wydaje nam się, że możemy szybko pozbyć się tego, co zaoszczędziliśmy przez pół roku, rok, a nawet dłużej. I oczywiście nasze marzenia są całkowicie zrujnowane.

    Przestań się oszukiwać. Tak, możesz uzyskać wyniki w ciągu dwóch tygodni, ale będzie to kosztować utratę zdrowia. Jeśli chcesz uzyskać wynik i przywrócić zdrowie, natychmiast dostosuj się do długoterminowej pracy. Za dwa, trzy tygodnie będzie pierwszy wynik, nawet jeśli jest niewielki, ale z każdym tygodniem będzie się poprawiał.

    Błąd krytyczny numer 4, nieprawidłowa formacja bramek i fałszywy wynik

    Jak zwykle planujemy pozbyć się zbędnych kilogramów? Chcę schudnąć, żeby zmieścić się w mojej ulubionej sukience. Albo chcę schudnąć na święta.

    Zatrzymaj leniwy mózg. Naukowcy od dawna udowadniają, że mózg potrzebuje określonych liczb, dopiero wtedy zacznie pomagać i szukać możliwości. Wyznaczaj konkretne i realistyczne cele. Chcę schudnąć 2 kg w dwa tygodnie.

    Śmiertelny błąd nr 5: Ciągle się oczerniasz, wjeżdżając na zakręt.

    Często stawiamy sobie nierealne cele. W efekcie załamujemy się, karzemy samych siebie, staramy się nadrobić stracony czas, a w efekcie nasze sumienie zaczyna nas dręczyć z powodu naszych słabości.

    Lepiej przestrzegać tych prostych zasad:

    • nie dręczcie sumienia, ale przeanalizujcie, dlaczego tak się stało;
    • stosowanie metody kija i marchewki ma odwrotny skutek i zabija motywację;
    • wyznaczaj małe cele, a kiedy je osiągniesz, nagradzaj siebie;
    • nie rób gwałtownych ruchów, płynnie wprowadzaj zmiany w diecie i rytmie życia;
    • każdy może popełniać błędy, najważniejsze jest zrozumienie, dlaczego tak się stało.

    Powody, dla których nie możesz schudnąć

    Głównymi czynnikami, przez które nie można schudnąć, są problemy zdrowotne oraz niewłaściwie dobrany proces odchudzania. Zaburzenia metaboliczne, niedobory żywieniowe i insulinooporność to tylko niektóre z powodów, dla których kobiety nie chudną. Każdy z nich posiada rozwiązanie, które docelowo wpłynie na procesy spalania tłuszczu.

    Podstawowe zaburzenia metabolizmu

    Liczba spalonych kalorii może być powodem, dla którego nie możesz schudnąć. Sprawdź tarczycę i hormony, które wpływają na procesy biochemiczne komórek w ciele. Spadek funkcji tarczycy spowalnia metabolizm, więc utrata wagi nie zadziała. Wpływ na ten proces ma również tło hormonalne – zmniejszona ilość estrogenu spowalnia metabolizm, dlatego należy zwracać uwagę na miękkie diety – zbyt rygorystyczne grożą nieodwracalnymi konsekwencjami.

    Brak składników odżywczych dostających się do organizmu wpływa na metabolizm, dzięki czemu przybierają dodatkowe kilogramy. Zasadą prawidłowego odchudzania jest pobudzenie metabolizmu. Dzięki odpowiednim działaniom na metabolizm diety będą skuteczne, okaże się, że schudniesz. Aby to zrobić, musisz zrozumieć, czego potrzebuje organizm, zapewnić mu niezbędne – tlen, składniki odżywcze, wodę.

    naprężenie

    Jeśli dana osoba nie schudnie, stresujące sytuacje są prawie zawsze nazywane głównymi winowajcami. Ten stan nie jest normalny dla organizmu, więc przybiera na wadze, aby się chronić. W stresie psychicznym lub fizycznym osoba cierpi na brak endorfin, które wpływają na proces przyjemności. Jedynym ich źródłem staje się jedzenie, pojawia się uzależnienie, nie można schudnąć. Aby pozbyć się stanu „hibernacji”, trzeba kochać proste rzeczy – uprawiać sport, znaleźć hobby, odpocząć. Wtedy nawet bez diety możesz schudnąć.

    Brak snu

    Dietetycy twierdzą, że brak snu prowadzi do otyłości, w której nie można schudnąć. Brak odpowiedniego odpoczynku w nocy prowadzi do stresu, co wpływa na wzrost apetytu i ilość zjadanego pokarmu. Jeśli dana osoba śpi mniej niż 7-8 godzin dziennie, pojawia się ochota na słodycze, tłuste potrawy, czujność i siła woli są osłabione i nie można schudnąć.

    Naruszenie prawidłowego odżywiania

    W dążeniu do utraty wagi bardzo ważna jest dieta. Od tego zależą wysiłki i wynik diety oraz treningu. Postępuj zgodnie z tymi wskazówkami, aby utrzymać dietę w porządku:

    • zjedz obfite śniadanie, lunch i lekką kolację 3-4 godziny przed snem;
    • żuj powoli, aby sygnał sytości dotarł do mózgu i wydał polecenie zatrzymania;
    • zrezygnuj z szybkich przekąsek w biegu;
    • zakaz głodowania – przy braku BJU proces lipolizy zostaje zakłócony, waga jest utrzymywana w jednym punkcie, nie można schudnąć;
    • jedz zdrową żywność w codziennym menu;
    • zmniejszyć spożycie ziemniaków, słodyczy, mąki, tłustych potraw, fast foodów.

    Naruszenie bilansu wodnego w organizmie

    Ważnym czynnikiem są porady dietetyków: podczas odchudzania należy pić dużo wody. Ta ilość to 1,5-2 litry czystej wody dziennie, z wyłączeniem herbaty, kawy, zup i innych płynów. Kiedy organizm jest odwodniony, toksyny i toksyny są wolniej usuwane z organizmu, a ich obecność wpływa na przyrost masy ciała i tworzenie tkanki tłuszczowej. Pij zimną wodę co godzinę, wypij szklankę przed posiłkami, aby schudnąć.

    Żużel ciała

    Oczyszczanie organizmu z toksyn w celu utraty wagi jest uważane za ważny proces. Obecność toksyn w organizmie prowadzi do zwiększonego tworzenia się złogów tłuszczu. Im silniejsza osoba traci na wadze, tym więcej toksyn gromadzi się w organizmie – powstają one w procesie rozszczepiania komórek tłuszczowych. Nie mogą samodzielnie się wydostać – musisz pomóc komórkom się ich pozbyć. Aby to zrobić, pij więcej wody, zażywaj produkty detoksykacyjne przez 15 dni – warzywa, owoce, napary ziołowe, soki owocowe. Pomoże to uruchomić metabolizm na kilka miesięcy, okaże się, że szybko schudniesz.

    Brak motywacji do odchudzania

    Ustalając wynik, który chcesz osiągnąć na diecie lub w sporcie, potrzebujesz motywacji podczas odchudzania. Powinien być wizualny, inspirujący, idealny i osiągalny. Brak motywacji to nie jedyny powód, dla którego nie można schudnąć – jest też antymotywacja. To jest strach przed utratą wagi z powodu czynników psychologicznych. Aby to zrobić, musisz najpierw odwiedzić specjalistę, zrozumieć przyczynę i sposób jej wyeliminowania.

    Jedz powoli

    Najprostsza rada, która jednak może być zaskakująco skuteczna. Z reguły mózg potrzebuje około dwudziestu minut, aby zdać sobie sprawę, że jesteśmy już pełni – i wysłać odpowiedni sygnał do ciała. A w ciągu tych dwudziestu minut możemy zjeść całkiem sporo dodatkowego jedzenia – jeśli pospiesznie przeżuwamy lub rozpraszamy się oglądaniem sieci społecznościowych i serialu. Jedz powoli, dokładnie przeżuwaj jedzenie i uważnie słuchaj swojego ciała.

    Nie spiesz się, żeby zjeść słonia

    Ile jesz na raz?

    Zwykle osoba odczuwa uczucie pełności, które daje żołądek. A jeśli nie masz celu do przejadania się, na tym kończy się Twój posiłek.

    przypadek pierwszy

    Oczywiście są chwile, kiedy człowiek ma podświadome nastawienie: dopóki nie zjesz wszystkiego, nie odejdziesz od stołu. Wtedy nie może się zatrzymać, dopóki nie opróżni talerza, nawet jeśli już się nie wspina.

    Ale to kwestia psychologii i edukacji. I to jest bardzo ważne pytanie.

    Pamiętam, jak wiele mówiono mi o tym jako dziecko, a jako dorosły nie skończyłem posiłku, dopóki nie zjadłem wszystkiego na talerzach.

    Było też nastawienie psychiczne: naczynia jak czystość i tym podobne. W rezultacie jadłem jak świnia, chociaż nie chciałem.

    Bardzo ważne jest, aby „zobaczyć” te ustawienia, a następnie je „wyłączyć”. Dopiero wtedy przestaną cię kontrolować. Ale chociaż nie są przytomni, przekręcają cię tak, jak chcą.

    Przypadek drugi

    Zawsze gdzieś się spieszysz, zwłaszcza jeśli chodzi o jedzenie. Przyswajasz jedzenie tak szybko, że czujesz się sobą dopiero wtedy, gdy już się zjadłeś.

    To też może mieć powód od dzieciństwa, kiedy kazano nam nie ciągnąć, ale jeść szybko. Szczególnie wszelkiego rodzaju zdania „kto je szybciej” bardzo sprzyjają przejadaniu się.

    Dziecko w dzieciństwie ma dobre połączenie ze swoim ciałem i czuje, kiedy chce jeść, a kiedy już jadł. Ale kiedy zaczynamy jeść szybko, cała uwaga skupia się na tym, by wyprzedzić naszego żywieniowego partnera. Człowiek w tej chwili nie czuje już swojego ciała.

    Dlatego uważaj na siebie. Jeśli jesz tak, jakby dom się palił i nie masz czasu, zacznij zwalniać. Dzięki temu zaczniesz odczuwać smak jedzenia i nie przegapisz momentu, w którym twoje ciało zasygnalizuje ci „dobre”.

    Dojdziesz do tego stopniowo. I sam zaczniesz chudnąć.

    Dzieje się tak, ponieważ sygnał z żołądka z żołądka nie dociera od razu do mózgu. Zwykle zajmuje to 10-15 minut. A jeśli się nie spieszysz, odczujesz ten sygnał. Jeśli jeździsz konno, będziesz miał czas, aby wrzucić w siebie tak dużo, że ciało będzie musiało Ci tylko dać sygnał „przejadam się”.

    Wskazówka: jedz bardzo małe kawałki. Połóż jedzenie na talerzu, podziel na bardzo małe kawałki i zjedz je tylko pojedynczo.

    Zauważysz, że będziesz zadowolony z mniejszej ilości jedzenia, co oznacza, że ​​łatwiej będzie Ci schudnąć. I znajdziesz pożądaną harmonię.

    Dlaczego nie traci się wagi podczas ćwiczeń?

    Utrata wagi może stanowić problem, gdy ćwiczenia nie powodują utraty wagi. Na początku jest aktywnie zagubiony, ale potem może wstać. Powstaje efekt plateau, nie można schudnąć. Powodów jest kilka:

    • ciało nie ćwiczy wystarczająco dużo;
    • osoba nie daje z siebie wszystkiego, co najlepsze w klasie;
    • zbyt wyczerpujące bolesne metody prowadzą do stresu;
    • nieprawidłowa technika ćwiczeń;
    • niezrównoważone odżywianie przed i po treningu.

    Dlaczego ci, którzy intensywnie ćwiczą, nie są w stanie schudnąć: jeśli chodzi o utratę kilogramów, to mięśnie ważą więcej niż tłuszcz, więc wraz z ich wzrostem waga rośnie. Jeśli dochodzi do wzrostu objętości, może to być niedożywienie lub techniki wykonawcze, gdy zamiast napinania mięśni „huśtają się”. Aby schudnąć, postępuj zgodnie z zasadami:

    • po treningu nie zachowuj się biernie – chodź po schodach, chodź;
    • zmierz BMI, procent tkanki tłuszczowej i mięśniowej przed pójściem do sali fitness;
    • wyznacz cel i opracuj plan ćwiczeń z trenerem, aby schudnąć;
    • wykonuj pracę wytrwale, wykonuj każde z podejść jakościowo.

    Co zrobić, jeśli nie możesz schudnąć

    Rozważane są powody, dla których nie można schudnąć. Pozostaje dowiedzieć się, co zrobić, jeśli nie schudniesz. W tym celu istnieją ogólne zasady i zalecenia trenerów fitness i profesjonalnych dietetyków:

    • jedz małe, częste posiłki, powoli przeżuwaj;
    • wydatek kalorii powinien być większy niż ich spożycie;
    • śledź odżywianie – prowadź dziennik, zapisuj wszystko, co jesz;
    • utrzymuj równowagę wodną – wystarczy 2 litry dziennie, aby schudnąć;
    • jedz przed treningiem, aby aktywne mięśnie się nie wypaliły;
    • intensywnie ćwicz, naprzemiennie treningi siłowe i cardio;
    • organizuj dni postu co tydzień;
    • wybierz cheat meal – dzień na zabranie zakazanego smacznego dania – słodyczy, ciast, pizzy, ale tylko w niewielkich ilościach;
    • pozbyć się stresu, uprawiać jogę, medytację, skonsultować się z psychologiem, znaleźć radosne chwile w życiu, aby nabrać energii i endorfin;
    • pozbyć się obsesji na punkcie utraty wagi;
    • utrzymuj harmonogram snu;
    • brać udział w kursach detoksykacji co sześć miesięcy, rzucić palenie i pić alkohol;
    • sprawdź tło hormonalne, przestrzegaj diety zgodnie ze wskazaniami lekarza;
    • obliczyć prawidłową ilość przyjmowanych kalorii, wskaźnik masy ciała, procent tkanki tłuszczowej i mięśniowej;
    • znajdź odpowiednią motywację, umieść program mózgu do jego realizacji.

    Pijesz mało wody

    Wszyscy słyszeli o wodzie i nie raz. O tym, że trzeba wypić 1,5 – 2 litry wody, mówi się wszędzie, ale niewiele osób to robi.

    Dlaczego tak jest i skąd się to wzięło? A może to kolejne oszustwo?

    Najpierw musisz pamiętać, że człowiek w większości składa się z wody. A ciało jest pełne płynów: krwi, limfy, żółci, soku żołądkowego. A wszystkie te płyny są stale generowane przez organizm.

    Na przykład twoje ciało produkuje 1-1,5 litra soku żołądkowego dziennie.

    Ale z czego go wyprodukuje, jeśli w ciele nie będzie wystarczającej ilości wody? Podobnie żółć i inne płyny.

    To stąd bierze się ta magiczna figurka 2l. Jest to średnia ilość wody, którą dana osoba musi codziennie spożywać. Ale mówimy o wodzie, a nie o sokach, napojach gazowanych, kawie i herbacie. Napoje te, chociaż zawierają wodę, są odbierane przez organizm jako pokarm.

    Więc wyobraź sobie, że pijesz tylko herbatę i kawę (co robi większość ludzi). W takich warunkach aktywność mózgu pogarsza się, a mianowicie mózg kontroluje wszystkie układy organizmu. Jeśli nie ma wystarczającej ilości wody, nasz organizm przechodzi w tryb oszczędnościowy, ponieważ jego celem jest przetrwanie w tej stresującej sytuacji.

    I tutaj uzyskujesz odwrotny efekt, zamiast schudnąć i schudnąć, zaczynasz być lepszy. Twoje ciało przybiera na wadze, przechowując je w rezerwie.

    Ponieważ mózg wykorzystuje wodę do wytwarzania energii wodnej. Ale jeśli nie ma wody, to musi oszczędzać energię.

    Wskazówka pierwsza: pij wodę w ilości 30-40 ml na 1 kg masy ciała, a wtedy Twoje szanse na utratę wagi wzrosną.

    Policz białka, tłuszcze i węglowodany

    Nawet jeśli wolisz zdrową żywność, nadal możesz przybrać na wadze, jeśli nie zrównoważysz kluczowych składników odżywczych. Dowiedz się, jaka jest idealna równowaga dla Twojego wieku, płci i typu sylwetki i trzymaj się jej. Przekonasz się, gdy tylko Twoje ciało zacznie otrzymywać odpowiednią ilość białek, tłuszczów, węglowodanów – od razu zaczniesz chudnąć!

    jem mało na prawidłowe odżywianie

    Jeśli zdecydujesz się przejść na prawidłowe odżywianie, to był to całkiem dobry pomysł.

    Ale tutaj ważne jest, aby wziąć pod uwagę jeden punkt: prawidłowe odżywianie nie jest jednakowo poprawne dla wszystkich.

    Dla niektórych będzie to dieta czysto wegetariańska, dla niektórych surowa, a dla niektórych mięso będzie dobre na przyszłość.

    Wszystko jest indywidualne. A jeśli przeczytasz gdzieś, że prawidłowe odżywianie na odchudzanie powinno być czysto wegańskie, a twoje zdrowie nie jest super, to nie przyniesie ci to korzyści.

    Aby określić swoją konstytucję, aby zrozumieć, jakie prawidłowe odżywianie będzie dla Ciebie odpowiednie, zapraszam na konsultację.

    Dodatkowo musisz obliczyć liczbę kalorii, które spożywasz codziennie.

    Organizm ludzki, nawet leżąc na kanapie, wydaje średnio 1700 kcal. A jeśli Twoja codzienna aktywność jest wyższa, to odpowiednio wydajesz jeszcze więcej.

    A jeśli nagle, przestawiając się na prawidłowe odżywianie, gwałtownie ograniczyłeś liczbę spożywanych kalorii, jest to sygnał ostrzegawczy dla organizmu. Wchodzi w tryb oszczędzania i zamiast chudnąć, zachowujesz wszystko dla siebie.

    Wskazówka: zanim przejdziesz dalej, dobrze jest określić swoją konstytucję, aby zrozumieć, jaki rodzaj jedzenia jest dla Ciebie odpowiedni, a także oczyścić organizm.

    Dodatkowo możesz spróbować przejść na częste i ułamkowe posiłki.

    Ale w każdym razie zaryzykuj swoje ciało. Najlepiej powie ci, co jest dla niego najlepsze.

    A jeśli zastanawiasz się, dlaczego nie schudniesz po 40, to ułamkowe prawidłowe odżywianie będzie prawdopodobnie najlepszą opcją dla Ciebie.

    Ewa Wójcik
    Autor
    Rate author