Brązowy ryż – korzyści i szkody związane z odchudzaniem

Ryż
Ryż od dawna mocno zagościł w naszej diecie, stając się jej integralną częścią. Ale brązowy ryż nie pozostaje na przeciętnym stole z wielu powodów. Nie zawsze jest łatwo go zdobyć, kosztuje znacznie więcej niż biała wersja zbóż ze względu na specyfikę przetwarzania ziarna, a trwałość jest znacznie krótsza niż w przypadku innych zbóż. Brązowy ryż, którego korzyści i szkody są w stosunku do siebie niewspółmierne, jest popularny nie tylko wśród smakoszy.

brązowy_ryż_01

Badania wykazały, że produkt ten jest znany niemal wszystkim narodom. Nie można go było znaleźć tylko na kontynencie europejskim. Ryż dziki nie jest tak powszechny, jak ryż uprawny. Udowodniono już, że brązowy ryż jest znacznie zdrowszy niż jego odpowiednik. Po całej obróbce biały ryż nie ma już wielu przydatnych substancji. Prawie całkowicie traci swoje witaminy i minerały.

Czym jest brązowy ryż? To tylko nierafinowane ziarna znajdujące się w skorupce. Od bieli wszystkie warstwy są złuszczane, aż pozostanie białe ziarno. Warto zauważyć, że brązową barwę zboża nadają otręby. I to w nich znajduje się większość przydatnych substancji. Azjaci wprowadzają ten produkt do diety osób starszych i dzieci, aw Ameryce jest on obecny w diecie osób monitorujących stan zdrowia. Na świecie na liście przydatnych produktów zboże to zajęło 17. miejsce.

Skład brązowego ryżu

Bogaty skład odróżnia ten rodzaj zbóż od białych. Na tym polega jego użyteczność. Zawiera błonnik, wiele aminokwasów, nienasycone kwasy tłuszczowe, węglowodany, białka. W łupinie zboża znajduje się duża ilość grupy witamin B, a także C i A. Minerały i pierwiastki śladowe są obecne w brązowym ryżu. Jednym słowem, ciało otrzymuje w pełni wszystko, czego potrzebuje.

Zawartość kalorii w brązowym ryżu nie jest mała. Ogólnie jest to około 340 kilokalorii. Ale w postaci gotowanej liczba ta zmniejsza się prawie trzykrotnie. Dlatego ten produkt jest tak uwielbiany przez tych, którzy chcą schudnąć. Pozwala uzyskać wystarczającą ilość bez dużej liczby kalorii, a jednocześnie organizm otrzyma wiele przydatnych substancji. Ale to nie wszystkie zalety płatków zbożowych.

Korzystne cechy

Pomimo tego, że wiele użytecznych właściwości było znanych od dawna, zboże to jest nadal badane. Oto tylko kilka z nich:

  • Sytość i wartość odżywcza produktu. Już przy jednej porcji możesz łatwo uzyskać zastrzyk energii i nabrać wystarczającej ilości. Jednocześnie węglowodany z produktu nie są wchłaniane, ale są całkowicie spalane. Dlatego produkt zdobył nazwę „dietetyczny”.
  • Zawiera białko, które jest budulcem organizmu. Właściwie dlatego podaje się go dzieciom w krajach azjatyckich. Ale dodatkowo jest również popularny wśród kulturystów, ponieważ ten produkt pomaga w budowaniu i wzmacnianiu tkanki mięśniowej.
  • Ryż brązowy jest antyalergiczny, ponieważ nie zawiera glutenu. Substancja ta znajduje się w prawie wszystkich zbożach, z wyjątkiem tego.
  • Duża ilość witamin z grupy B zachwyci Twój układ nerwowy dodatkowym wzmocnieniem. Witaminy te odpowiadają również za prawidłowe tworzenie energii w organizmie człowieka.
  • Błonnik lub otręby pomagają w oczyszczaniu przewodu pokarmowego, wchłanianiu i usuwaniu toksyn z organizmu w naturalny sposób. Ponadto produkt pomaga radzić sobie z biegunką i zmniejsza kwasowość soku żołądkowego.
  • Przy silnym stresie psychicznym brązowy ryż będzie miał większe znaczenie niż kiedykolwiek, pozytywnie wpływając na aktywność ludzkiego mózgu. Pobudza myślenie, poprawia pamięć, koncentruje uwagę.
  • Magnez ochroni organizm przed różnymi skutkami stresu.
  • Potas pomoże wzmocnić serce.
  • Zmniejsza się wraz z regularnym przyjmowaniem cholesterolu we krwi.
  • Poziom cukru we krwi jest kontrolowany.
  • Poziom ciśnienia spada, zapobiega się nadciśnieniu.
  • Nerki i drogi moczowe wracają do normy.
  • Obrzęk znika, nadmiar płynu jest usuwany z organizmu.

Brązowy ryż ma niezaprzeczalną zaletę, jak widać z listy. Ci, którzy chudną na brązowym ryżu, z czasem zauważą poprawę koloru skóry, włosów i paznokci. Ponadto nie będą już musieli cierpieć na bezsenność, ponieważ system nerwowy jest uporządkowany. Warto zwrócić uwagę na dobre funkcje wzmacniające produktu. Dzięki temu żołądek będzie mniej podatny na choroby. Ale jak wszyscy wiedzą, każdy medal ma dwie strony. Ponadto każdy produkt ma zarówno korzystne właściwości, jak i szkodliwe.

burijris4

Czy brązowy ryż może zaszkodzić?

Nawet tak wspaniały produkt ma swoje wady. W każdym podejściu wszystko jest przydatne w normalnym zakresie. Brązowy ryż można spożywać około trzy razy w tygodniu. Częstsze stosowanie może powodować zaparcia, zwłaszcza jeśli masz predyspozycje. Niewłaściwe gotowanie powoduje również, że ryż pobiera dużo wilgoci z organizmu, co również prowadzi do poważnych zaparć. Ale porozmawiamy o tym, ile gotować brązowy ryż poniżej.

Również wcześniej rozmawialiśmy o tym, że produkt ma krótki termin przydatności do spożycia. Ze względu na to, że w łupinie przechowywanych jest tak wiele przydatnych substancji, ziarno może zostać utlenione. Dlatego jego przechowywanie jest krótkie. Po otwarciu opakowania należy je szczelnie przykryć lub przesypać ziarno do specjalnego szczelnego pojemnika i zamknąć. Taki produkt jest przechowywany wyłącznie w lodówce. W przeciwnym razie utracone zostaną nie tylko przydatne substancje produktu, ale istnieje również ryzyko zatrucia.

Jak gotować brązowy ryż

Gotowanie brązowego ryżu zwykle nie jest trudne, ale wciąż istnieją pewne cechy tego procesu. Jak więc prawidłowo ugotować brązowy ryż? W przeciwieństwie do białego gotuje się nieco dłużej (ponad pół godziny). Gotowy ryż w niektórych przypadkach okazuje się surowy. Aby tego uniknąć, płatki są moczone przez noc. Następnie płatki są myte, napełniane wodą i ponownie gotowane przez około 15 minut. Aby ryż w końcu „sięgnął”, zmiękł i stał się smaczniejszy, należy zawinąć patelnię i podgrzać.

Tak więc lista działań podczas gotowania:

  • Moczenie płatków na noc lub co najmniej kilka godzin w zimnej wodzie.
  • Ryż brązowy należy również ugotować w chłodnej wodzie.
  • Po dziesięciu minutach gotowania należy spuścić wodę, wypłukać płatki, ponownie zalać zimnem i ponownie gotować przez 15 minut.
  • Pod koniec gotowania wyjąć patelnię z ognia i zawinąć. Więc pojawia się i staje się bardziej miękki i kruchy.

Jak gotować brązowy ryż, odkryliśmy. Jest dostępny w różnych wersjach. Taka przystawka dobrze komponuje się nie tylko z mięsem, ale także z rybami i innymi owocami morza. Dietetycy zalecają również wypróbowanie innych opcji zestawu produktów. Ale najciekawszy jest pilaw z tego ziarna.

Ci, którzy lubią ostre, mogą ugotować ryż z rybą.

Na 1,5 szklanki brązowego ryżu przypada jedna średnia cebula, pół kilo filetu z okonia. Namocz ryż przez noc i rano przecedź go przez durszlak. Następnie podsmażyć kaszę w niewielkiej ilości oleju roślinnego, następnie cebulę podsmażyć na drugiej patelni do przeźroczystości i dodać pokrojoną w paski rybę. Do półproduktów dodaje się papryczkę chili do smaku i smażony ryż. Całą zawartość miesza się i zalewa wodą lub bulionem rybnym kilka centymetrów powyżej poziomu zboża. Po przygotowaniu potrawy posyp ją skórką z cytryny, pozostawiając do zaparzenia przez 20 minut i wchłonięcia aromatów.

Co ciekawe, w niektórych krajach ceniony jest niedogotowany brązowy ryż, którego zalety są w tym preparacie znacznie lepiej zachowane. Nawiasem mówiąc, prawdopodobnie dlatego nie ma tak wielu grubych Włochów z miłością do spaghetti. Przepisy śródziemnomorskie polegają na prażeniu ziaren ryżu na patelni do białego koloru, po czym dodaje się przyprawy i przyprawy do smaku, a także wodę. Takie arcydzieło jest przygotowywane, aż woda całkowicie wyparuje.

Mało kto wie, że brązowy ryż to doskonałe puddingi, płatki śniadaniowe, zapiekanki. Jednocześnie połączenie w wersji słodkiej jest możliwe zarówno ze świeżymi owocami, jak i z suszonymi owocami.

Brązowy ryż na odchudzanie

To zboże uważane jest za jedno z najlepszych w dziedzinie odchudzania. Wysoka zawartość składników odżywczych na tle niskiej kaloryczności sprawia, że ​​ryż jest szczególnie cenny. Najlepszym połączeniem w kwestii odchudzania jest brązowy ryż z warzywami. Pomoże to nie tylko schudnąć, ale także zapobiegnie zaparciom.

Aby określić najlepszy ryż do odchudzania, musisz znać cechy wyboru produktu. Po pierwsze, brązowy ryż jest tym bardziej korzystny, im ciemniejszy jest. Jasnobrązowe odcienie sygnalizują, że produkt został przetworzony, dlatego nie różni się zbytnio od białej odmiany.

Po drugie, takie zboża mają dość wysoki koszt. Niski może sygnalizować złą jakość produktu. Po trzecie, nie tylko przy odchudzaniu, ale także ogólnie, owsianka nie powinna być solona, ​​w przeciwnym razie smak się pogorszy.

Właściwie to wszystkie przydatne informacje o tym wspaniałym produkcie. Brązowy ryż pomoże przywrócić zdrowie, schudnąć i wzmocnić organizm jako całość. Odpowiednia dieta z tym zbożem pozwoli Ci osiągnąć azjatycką długowieczność.

Brązowy ryż z grzybami i zielonym groszkiem

[vsw id=”nlYwiAt-x4I” source=”youtube” width=”425″ height=”344″ autoodtwarzanie=”no”]

Ewa Wójcik
Autor
Rate author