Banany na odchudzanie: czy można jeść banany na odchudzanie?

Banany na odchudzanie

Banany na odchudzanie

Jednym z najbardziej kontrowersyjnych problemów pojawiających się w dziedzinie żywienia jest to, czy banany są spożywane podczas odchudzania. W niektórych dietach znajdują się na liście dozwolonych pokarmów, w innych są zabronione jako wysokokaloryczne i zbyt słodkie owoce. Dlatego czas poznać prawdę, ten tropikalny owoc zaszkodzi sylwetce lub odwrotnie – poprawi skuteczność wybranej diety.

Czy przytyją od zbóż?

Należy rozumieć, że nie wszystkie zboża pomogą Ci przytyć. Na przykład znana i lubiana kasza gryczana na przyrost masy ciała jest absolutnie bezużyteczna. Do tej grupy należą również płatki owsiane i owsianka z brązowego ryżu.
Grupa kaszek do przyrostu masy obejmuje zboża, takie jak kasza pszenna, kasza z białego ryżu, kasza jęczmienna, kasza jęczmienna, kasza grochowa. To właśnie te zboża pomogą Ci wyzdrowieć. Wszystko ma związek z ich zawartością kalorii.

W końcu wszyscy rozumieją, że przy przybieraniu na wadze skład owsianki i obecność w niej przydatnych substancji odgrywają mniejszą rolę niż zawartość kalorii. Możesz zwiększyć kaloryczność gotowanych płatków zbożowych, dodając do nich masło, dżem lub cukier. Aby szybko przybrać na wadze, musisz upewnić się, że kalorie są dodawane szybciej niż konsumowane.

A teraz pokrótce rozważmy zboża na przyrost masy ciała.

Owsianka ryżowa. Ryż biały (w większości jego odmian) składa się głównie ze skrobi i białka. Ponadto biały ryż zawiera dużo węglowodanów. Przeciętna porcja owsianki ryżowej zawiera 200 kcal. A zawartość kalorii w owsiance ryżowej bardzo wyraźnie wzrośnie, jeśli doda się do niej cukier, dżem lub suszone owoce.

Owsianka jęczmienna. Kasza jęczmienna zawiera wiele przydatnych substancji, których organizm potrzebuje do normalnego funkcjonowania. Dodatkowo zawiera dużo błonnika. Kasza jęczmienna jest liderem wśród zbóż pod względem składników odżywczych. Zawartość kalorii w porcji kaszy jęczmiennej wynosi 300 kcal.

Owsianka pszenna. Cechą kaszki pszennej jest to, że zawiera wiele aminokwasów wymaganych przez organizm. Ponadto składa się z węglowodanów (60%), węglowodanów (11%) i tłuszczów roślinnych (4%). Zawartość kalorii w „czystej” owsiance wynosi 343 kcal. Dzięki dodatkowi oleju i innych produktów zawartość kalorii znacznie wzrośnie.

Jęczmień perłowy. Owsianka jęczmienna pod względem kalorii w niczym nie ustępuje pszenicy. Zawiera 66% węglowodanów, 11% białka, 4,5% błonnika i 2% tłuszczu.

Spośród zbóż niezbożowych kasza grochowa jest uważana za najbardziej kaloryczną. Jego kaloryczność to 450 kcal. Owsianka grochowa zawiera dużo białka roślinnego. Owsianka służy do szybkiego przybierania na wadze i wzrostu mięśni. Owsianka grochowa polecana jest sportowcom oraz osobom otrzymującym znaczne obciążenia. Ci, którzy mają ochotę, znajdą tu ciekawy przepis na wysokokaloryczną i satysfakcjonującą kaszkę grochową.

I wreszcie dla tych, którzy chcą zwiększyć swoją masę mięśniową

W rzeczywistości zboża są produktem zbożowym, który tylko z pozytywnej strony wpływa nie tylko na narządy wewnętrzne człowieka, ale nawet na jego wygląd. Dlatego postawienie pytania, czy przytyją od zbóż, nie jest do końca słuszne. Jeśli są spożywane codziennie, to całkiem naturalne, że wpłynie to negatywnie na wagę.

Podstawą każdej owsianki są płatki zbożowe, które są szybko wchłaniane przez organizm. Taki produkt zawiera błonnik, witaminy, aminokwasy. Ponieważ nie zawiera tłuszczów pochodzenia zwierzęcego, jeśli zjesz go we właściwym czasie, a poza tym w rozsądnych dawkach, to według dietetyków po prostu nie da się z niego wyleczyć.

Banany w menu kulturystów

Istnieją różne tabele, które pomogą Ci ułożyć odpowiednie menu. Ale w żadnym z nich na etapie budowania masy mięśniowej nie znajdziesz zalecenia rezygnacji z węglowodanów.

Wręcz przeciwnie, zobaczysz radę, że musisz jeść 5 lub 6 razy dziennie, w tym 3 główne posiłki i 2 lub 3 dodatkowe przekąski. Przerwy między posiłkami nie będą więc trwać dłużej niż 3-4 godziny. Pomoże Ci to stale utrzymywać mięśnie w dobrej kondycji i prawidłowo przybierać na wadze.

Drugą zasadą, którą należy wziąć pod uwagę, jest spożywanie wysokokalorycznych pokarmów, ci owocowi bohaterowie ponownie pomogą nam w rozwiązaniu tego problemu. Jeśli uzyskasz wymaganą ilość kalorii z nisko odżywczej kapusty lub ogórków, wyobraź sobie niezbędne ilości słoni i wyobraź sobie, jakie przeciążenie otrzyma twoje ciało, trawiąc to pożywienie.

Jednocześnie od 50 do 60% pożywienia to węglowodany, a nie te szybkie, które dostajemy z bułek, ale te powolne, które można trawić przez długi czas. Owoce te trudno zaklasyfikować do tej drugiej kategorii, ale pomagają rozwiązać inne problemy, na przykład szybko zamknąć okno węglowodanowe przed lub po treningu. Wynika to z ich szybkiej strawności i dużej liczby przydatnych substancji.

Dotyczy to szczególnie osób o szczupłej budowie ciała lub endomorfikach. Jeśli nie masz pieniędzy na wszelkiego rodzaju sportowe „dodatki”, które szybko pomagają przytyć, mogą to być np. gainery, to bez problemu możesz skorzystać z bardziej budżetowej opcji w postaci bananów.

Czy przytyją od chleba?

Organizm człowieka nie może obejść się bez chleba, dlatego musi być obecny w codziennym jadłospisie. Jest to produkt wysokokaloryczny, zwłaszcza jeśli chodzi o chleb z mąki pszennej. Na pytanie: czy ludzie przytyją od chleba, można dokładnie odpowiedzieć tylko wtedy, gdy wiesz, z jakiej mąki jest zrobiony. Należy pamiętać, że rolę odgrywa nie tylko rodzaj chleba, ale także jego ilość.

Białe pieczywo zawiera dużo dodatkowych węglowodanów i tłuszczów. Większość ekspertów zgadza się, że w codziennej diecie każdego człowieka powinno znaleźć się co najmniej 150 g chleba, ale nie więcej niż 250 g. Jego ilość zależy od rodzaju mąki, z której jest wypiekany. Aby nie wyzdrowieć, najlepiej dawać pierwszeństwo chlebowi żytnemu, do którego użyto mąki razowej.

Czy nasiona przybierają na wadze?

Wiele kobiet uwielbia łuskać nasiona. Najwyraźniej nie wiedzą, że mają dość dużo kalorii. Dotyczy to wszelkich nasion: słonecznika, dyni, cedru. Jeśli weźmiemy najpopularniejsze nasiona słonecznika, to w zależności od ich odmiany 100 g zawiera od 520 do 610 kcal.

Tak więc na pytanie, czy przytyją z nasion, można odpowiedzieć twierdząco. Dlatego te kobiety, które pilnują swojej sylwetki, powinny uważać na nie. Ale problem może dotyczyć tylko niewłaściwego dawkowania. W rzeczywistości ten produkt ma wiele przydatnych substancji, więc nie powinieneś całkowicie odmawiać sobie przyjemności pełzania nasion. Musisz tylko powiedzieć sobie „przestań” na czas. Tak więc można sobie pozwolić na 50 g dziennie (to około 300 kcal).

Jak używać bananów?

Pytanie może wydawać się dziwne, bo żeby zjeść banana, nie potrzebuje on dodatkowej obróbki cieplnej. Jednak wszelkiego rodzaju receptur z tym niezwykłym produktem można znaleźć, bez przesady, około stu.

Spróbuj dodać je do owsianki, twarogu lub zapiekanek. Zrób smoothie z mleka i bananów. Można tu również kroić inne słodkie owoce. Dobrze komponują się z miodem i orzechami. Jeśli dodasz do dania gałkę lodów, to lepszego deseru nie znajdziesz. Pamiętaj tylko o jego wysokiej kaloryczności i o tym, że jeśli często jesz taki deser, to łatwo po nim przytyć.

Możesz spróbować samemu zrobić lody bananowe. Aby to zrobić, należy go zmiażdżyć blenderem. W razie potrzeby dodaj tutaj trochę miodu. Następnie włóż puree do lodówki. Musisz poczekać na moment, w którym mikstura trochę się zablokuje. W kolejnym etapie wyjmujemy go i zbijamy mikserem do masy powietrza. Wracamy do zamrażarki, aż produkt będzie całkowicie gotowy.

Bardzo smaczne i zdrowe sałatki owocowe. I oczywiście nie można się w nich obejść bez bananów. Takie słodkie dania doprawia się niskotłuszczowym jogurtem. Jako główne składniki możesz użyć prawie każdego owocu, który masz pod ręką. Urozmaicając ich skład, będziesz mógł cieszyć się rozmaitymi smakami w nieskończoność.

Jak wspomniałem wyżej, taki produkt może być doskonałym zamiennikiem gainera. W takim przypadku spróbuj zrobić następujący koktajl. Weź 1 banana, pół paczki beztłuszczowego twarogu, 1 miarkę białka serwatkowego i zalej to wszystko mlekiem. Następnie włóż miksturę do blendera i ubij.

Nawiasem mówiąc, te owoce są doskonałym afrodyzjakiem, czyli mają pozytywny wpływ na pożądanie seksualne. To nie przypadek, że mają bardzo osobliwy kształt. Dodaj do nich trochę orzechów włoskich i curry, skrop pachnącym olejem (użyj np. oleju z orzeszków piniowych) i zachwyć się efektami.

Czy jabłka przytyją?

Jabłka są jednym z niskokalorycznych produktów spożywczych. A to oznacza, że ​​na pytanie: czy przytyjesz od jabłek, możesz zdecydowanie powiedzieć „nie”. Nadwaga z nich jest prawie niemożliwa, ponieważ w zależności od odmiany jedno jabłko zawiera około 80 do 100 kcal. Jabłka pomagają oczyścić krew, jednocześnie usuwając cholesterol z organizmu. Można nawet powiedzieć, że sprawią, że szybciej schudniesz niż wyzdrowiejesz.

Ale nadal możesz uzyskać lepsze wyniki z jabłek, ale tylko wtedy, gdy są używane w ciastach i ciastach. To znaczy, jeśli występują w postaci kandyzowanych owoców. Do chwili obecnej istnieje wiele diet jabłkowych na odchudzanie. Dlatego jeśli ktoś chce poprawić sobie jabłka, to można je częściej stosować w formie deseru.

Niebezpieczeństwa diety bananowej

Czy źle jest jeść banany w nocy? Zagrożenia związane z tym produktem należy omówić z nieco innej perspektywy. Ani w nocy, ani w ciągu dnia nie można jeść tego owocu dla niektórych kategorii osób.

  • Ze względu na wysoką zawartość cukru banany są przeciwwskazane dla osób cierpiących na cukrzycę.
  • Pomimo tego, że celem diet bananowych jest utrata wagi, są one przeciwwskazane dla osób z ciężką otyłością ze względu na obecność skrobi i wysoką kaloryczność produktu.
  • Chociaż banany są przydatne do rdzeni, istnieje ryzyko nawrotu zakrzepowego zapalenia żył, ponieważ. owoc pomaga zagęścić krew.

Wszyscy inni muszą wprowadzić te egzotyczne owoce do diety. Jeśli chcesz, możesz sobie pozwolić na diety bananowe. A czy jeść te owoce w nocy, zdecyduj sam – nie zaszkodzisz zdrowiu.

Czy tyją z mleka?

Jeśli z jabłek można schudnąć szybciej niż lepiej, to trudniej jest odpowiedzieć na pytanie, czy ludzie przytyją z mleka. W końcu zarówno samo mleko, jak i różne produkty mleczne należą do kategorii produktów, z których można zarówno schudnąć, jak i wyzdrowieć. Wszystko zależy od tego, w jakiej formie mleko jest wykorzystywane do celów spożywczych, jaki procent ma tłuszczu, a także jakiemu procesowi podlega.

Tłuszcz znajdujący się w mleku jest jednym z najbardziej korzystnych dla organizmu człowieka. Jest lekkostrawny i ma niską kaloryczność. Ale wszystko zależy od zawartości tłuszczu w mleku; jeśli ma zwiększoną zawartość tłuszczu, jest całkiem naturalny – doprowadzi to do pojawienia się nadwagi. W 2 litrach takiego mleka jest aż 1000 kcal. Dlatego jeśli jest tłusty, powinien być mniej w diecie, a jeśli jest beztłuszczowy, to można spokojnie wypić kilka szklanek dziennie.

Uzależnienie od przybierania na wadze

Jak każda żywność, czy to zdrowa, czy nie, może prowadzić do przybierania na wadze. Chociaż jest to zdrowa żywność o ogromnej różnorodności właściwości odżywczych, owoc nadal zawiera kalorie.

Wiadomo, że jeśli dana osoba spożywa więcej kalorii niż spala podczas ćwiczeń, prawdopodobnie przybiera na wadze, więc nawet jeśli kalorie pochodzą ze zdrowych, pożywnych źródeł, takich jak jabłka, banany, nadal mogą przyczyniać się do przybierania na wadze.

Niektóre owoce z drzew i krzewów mają więcej kalorii niż inne i dlatego mogą przyczyniać się do przybierania na wadze, takie jak banany, które są bogate w węglowodany.

Banany zawierają około 105 kalorii jak na banana średniej wielkości. Przy stałym spożyciu kilku bananów dziennie można przytyć.

Jagody mają najniższą zawartość kalorii. Na przykład filiżanka truskawek zawiera tylko 46 kalorii.

Czy banany tuczą?

Osoby obserwujące ich sylwetkę często zastanawiają się, czy nie przytyją od bananów, ponieważ ten tropikalny produkt ma atrakcyjną moc. Ten owoc jest bardzo bogaty w węglowodany, więc wystarczy zjeść kilka bananów i poczujesz się pełny. I choć zawiera dużo fruktozy, sacharozy i glukozy, to jednak wszystkie te węglowodany „wypalają się” w organizmie bardzo szybko.

Ale nie można powiedzieć ze 100% pewnością, że banany nie będą lepsze. Do tej pory opinie ekspertów są różne, ponieważ niektórzy uważają, że glukoza zawarta w tym owocu w dużych ilościach odkłada się w tłuszczu podskórnym. Inni twierdzą, że nie szkodzi to ciału. Na 100 g bananów przypada 86 kcal, co nie jest zbyt dużą liczbą.

Czy możesz jeść banany w nocy?

W nocy ciało ludzkie głównie odpoczywa. Ale tutaj procesy metaboliczne przebiegają bez zatrzymywania się. Banan po prostu się do tego przyczynia. Ale czy naprawdę możesz jeść banany w nocy?

  • Jeśli zjesz banana i natychmiast zaśniesz, żołądek nie zdąży go strawić. Gwarantujemy więc bezsenną noc. Ale jeśli poczekasz co najmniej pół godziny, owoce będą miały czas na udział w procesie dzielenia. Banany są dość łatwo przyswajalne przez organizm.
  • Ale czy jesteś gotów nie zasnąć z innego powodu – oto jest pytanie. W organizmie sole potasu zaczynają działać moczopędnie. Oczywiście możesz zjeść banana. Noc w tym przypadku może być niespokojna. Być może odwiedzisz pomieszczenie sanitarne 2-3 razy. Jeśli jest to noc przed dniem roboczym, czy warto ryzykować?

Czy możesz jeść banany w nocy? W takich sytuacjach pytanie nie dotyczy niebezpieczeństw spożywanych przed snem bananów. Po prostu sprawiają, że niektórzy ludzie czują się niekomfortowo. Ale źle spędzona noc może zrujnować wszystkie wysiłki. W końcu bezsenność jest czynnikiem, który prowadzi do zakłóceń w normalnym funkcjonowaniu organizmu. Chociaż same banany są dość przydatnym produktem, o czym świadczy ich skład.

Czy witaminy przytyją?

Kiedy dana osoba przyjmuje złożone suplementy, jest dość istotne, że pojawia się pytanie: czy przytyje z witamin iz których? Rzeczywiście, istnieje wiele faktów, że w procesie przyjmowania witamin ludzie przybierają na wadze. Ale w rzeczywistości to nie one są przyczyną podskórnej tkanki tłuszczowej. Chodzi o to, że kiedy są przyjmowane, osoba może mieć apetyt, poprawiać wchłanianie pokarmu. A jeśli jednocześnie trochę się poruszy, szybko przybierze na wadze.

Jednocześnie energia i kalorie nie są szybko zużywane. Są więc dodatkowe kilogramy, które następnie trzeba zrzucić. Można więc z całą pewnością powiedzieć, że człowiek nie tyje z witamin, ale z ich działania w organizmie.Istnieje kilka witamin, które bezpośrednio przyczyniają się do przybierania na wadze. Są to takie jak keratyna, cynk, tiamina.

banany na dietę

Nie bez powodu pojawiła się opinia, że ​​bananów nie należy jeść podczas odchudzania. Ten owoc jest bogaty w niestrawne węglowodany, które w większości tworzą tkankę tłuszczową. Ze względu na tę jakość owoców nie powinny spożywać osoby przestrzegające ścisłej monodiety lub diety bezwęglowodanowej.

Nie zapominaj, że banan to bardzo pożywny produkt, dlatego przy odchudzaniu powinien stanowić osobne danie, a nie być dodatkiem do obiadu czy kolacji. Jako wyjątek od ogólnej zasady możesz łączyć zielony owoc z innymi niskokalorycznymi produktami spożywczymi podczas śniadania lub podwieczorku. Przeciwnie, żółte owoce lepiej nadają się na samodzielną przekąskę i tylko rano.

Tak więc banany są surowo zabronione na przekąskę przed snem, ale we wszystkich innych przypadkach, gdy chudniesz, nie są przeciwwskazane. Pozostaje tylko zdecydować, jak włączyć ten owoc do menu: jako samodzielny produkt czy składnik różnych potraw? Owoce na odchudzanie są dobre w obu przypadkach i pomogą Ci pozbyć się zbędnych kilogramów, jeśli jesz je z umiarem. Spróbuj dodać do swojej diety następujące przepisy.

Twaróg Z Bananem

Najłatwiejszą opcją śniadaniową na odchudzanie jest zmieszanie niskokalorycznego twarogu z jedną trzecią dojrzałego żółtego owocu. Jednak dla tych, którzy kochają słodycze, ale jednocześnie chcą za dużo stracić, istnieje ulepszona receptura:

  • Rozgrzej piekarnik do 180 stopni iw międzyczasie wymieszaj 150 gram twarogu i 1 owoc.
  • Blachę do pieczenia wyłożyć papierem do pieczenia i położyć na niej małe ciasteczka.
  • Wysłać półfabrykaty na środkowy poziom piekarnika na 10 minut, następnie wyjąć blachę do pieczenia i odwrócić serniki z bananami.
  • Włóż ciastka z powrotem do piekarnika, ale tylko na 5 minut.
  • Takie śniadanie uważane jest za zdrowe i niskokaloryczne, ponieważ w przepisie zupełnie nie ma cukru, zamienników tłuszczu czy oleju. Ci, którzy chcą poeksperymentować, mogą łączyć wymienione składniki na serniki z cynamonem, wanilią lub rodzynkami. Dla tych, którzy aktywnie uprawiają sport, lepiej jest dodać do kompozycji płatki owsiane lub inne zboża dla wartości odżywczych.

    Kefir z bananem

    Zamiast podwieczorku lub po wyczerpującym treningu na odchudzanie, możesz zafundować sobie pyszny napój – koktajl bananowo-kefirowy. Przygotowanie jest bardzo proste: w blenderze należy zmieszać 250 ml kefiru z 1 owocem i 1 łyżką miodu lub ekstraktu z miodu. W razie potrzeby do koktajlu dodaje się lód i gałkę muszkatołową. Jedynym minusem tego napoju jest to, że surowo zabrania się picia go przed pójściem spać, aby pozbyć się uczucia głodu.

    Czy bułki przybierają na wadze?

    Właściwie odpowiedź na pytanie, czy przytyją od bułek, nie jest taka prosta. Jeśli spojrzysz na Japończyków, którzy kochają to jedzenie, możemy powiedzieć, że jest mało prawdopodobne, abyś mógł z niego przytyć. Ale dzieje się tak tylko wtedy, gdy bułki są prawidłowo ugotowane i używane są tradycyjne składniki.

    Ale dzisiaj w wielu barach sushi do bułek dodaje się tłuste ryby, majonez i awokado. Więcej niż powinno być obecne i sól. Okazuje się więc, że na rolkach można być lepszym. Ryż to także produkt dietetyczny, ale przecież poddawany jest obróbce, w wyniku której traci się wiele przydatnych substancji – błonnik, minerały, witaminy.

    Ewa Wójcik
    Autor
    Rate author