17 naturalnych i zdrowych pokarmów hamujących apetyt

Odchudzanie to poważna walka, często skazana na niepowodzenie. Istnieje jednak 10 produktów spożywczych, które pozwalają zmniejszyć porcje lunchu, pomagają zwalczać napady głodu i pospieszne przekąski.

Według dietetyków z University of Illinois, głównym powodem ciągłego głodu podczas diety jest rozdęty żołądek, przyzwyczajony do dużych porcji. Reagują na zmniejszenie ilości przyjmowanego pokarmu, w wyniku czego po obiedzie utrzymuje się uczucie głodu. Prowadzi to do tego, że wiele diet trwa nie dłużej niż tydzień.

Według naukowców istnieją pokarmy, które mogą oszukać żołądek. Dzięki nim mózg szybciej wysyła sygnał sytości, co pozwala zmniejszyć porcje bez ryzyka powrotu głodu. Tygodnik „Time” przedstawił najważniejsze z nich.

Awokado

Awokado zjedzone podczas obiadu daje uczucie sytości do wieczora. Chęć podjadania pojawia się trzy godziny później niż w przypadku posiłku o tej samej ilości kalorii, ale bez tego owocu. Jednak dieta z awokado nie jest zdrowa dla wszystkich, ponieważ owoce wspomagają produkcję cholesterolu i zawierają największą ilość tego związku spośród wszystkich owoców dostępnych na rynku.

Chiny mają nienasycony apetyt na złoto

Ulubione

Fed wobec dolara – kto wygrywa?

Po lekkiej panice w zeszłym tygodniu, Rezerwa Federalna Stanów Zjednoczonych uruchomiła nowy program stymulacji monetarnej – kupując „szerokoprofilowe” obligacje korporacyjne. Na wieść o tym dolar zaczął spadać.

Rynek złotych monet od 8 do 14 czerwca 2021 r.

Po tym, jak Fed ogłosił, że stopy procentowe pozostaną w pobliżu zera do 2022 r., złoto odzyskało część utraconych zysków, osiągając do końca ubiegłego tygodnia 1730 USD za uncję.

Co obiecuje „kolorowa rewolucja” w Ameryce dla złota i rynków?

„Demokracja to rządy demokratów”. Po przeszkoleniu w kilkunastu krajach „peryferyjnych” polityczni technolodzy kolorowych rewolucji postanowili w końcu sprawdzić swoje umiejętności w domu, w „kraju ojczystym” – w samej Ameryce.

Produkcja złota w Rosji powinna się podwoić

Duma Państwowa chce uchwalić ustawę, zgodnie z którą VAT na metale szlachetne, który wynosi obecnie 20%, zostanie zniesiony. Dzięki zniesieniu podatku wielkość produkcji złota w kraju mogłaby się podwoić.

Złoto najlepszym aktywem giełdowym w 2021 r.

Według Bloomberga żółty metal szlachetny jest obecnie najbardziej dochodowym aktywem giełdowym, po wzroście o 15%. Notowania złota wzrosły od stycznia o 250 USD, osiągając 1725 USD za uncję troy.

S&P Global: brak nowych złóż złota

Firma analityczna S&P Global informuje, że na świecie spadła liczba nowych złóż złota. W ciągu ostatnich trzech lat nie odkryto ani jednego nowego dużego złoża złota.

Największy kryzys 2021-2022 i przyszłość złota

Gospodarka światowa (a wraz z nią rosyjska) w ciągu najbliższych 2 lat spodziewa się Wielkiego Kryzysu, który najprawdopodobniej będzie charakteryzował się spadkiem PKB o 20-50% i fundamentalnymi zmianami w strukturze gospodarki.

5 wskazówek dla początkujących, jak inwestować w złoto

Na rynek złota nieustannie wchodzą nowi inwestorzy prywatni, którzy dopiero zaczynają interesować się zakupem złota. Mają wątpliwości, kiedy lepiej zainwestować, a co lepiej kupić. Oto kilka porad.

Zasady kupowania złotych monet i sztabek

Złote monety i sztabki to najlepszy sposób na ochronę kapitału przed kryzysem. Przy ich zakupie ważne jest przestrzeganie kilku zasad. Jedna z nich mówi: kupując złoto należy od razu pomyśleć o jego sprzedaży.

Dlaczego lepiej kupować złote monety niż sztabki?

Wielu początkujących inwestorów często zadaje to samo pytanie: czy lepiej inwestować w złote monety czy sztabki? Jest kilka powodów, dla których kupowanie złotych monet jest najlepszym wyborem.

Fasola, ciecierzyca, groch i soczewica

Wiele diet całkowicie wyklucza je z menu. Jednak fasola, ciecierzyca, groch i soczewica są bogatym źródłem przeciwutleniaczy, witamin, błonnika pokarmowego i żelaza, ale pod jednym warunkiem: grochu nie należy gotować, a inne rośliny strączkowe należy dobrze myć i gotować na wolnym ogniu. Przed falującym działaniem, na które wielu narzeka, nasiona kminku dodane do potrawy podczas gotowania uchronią.

Rośliny strączkowe spożywane na samym początku posiłku uchronią przed zjedzeniem dużych porcji do posiłków. Powodem jest duża ilość zawartych w nich włókien roślinnych. Badania pokazują, że obecność tych roślin strączkowych w menu może znacznie zmniejszyć porcję dania mięsnego i zmniejszyć chęć podjadania po obiedzie o ponad 1/3.

Więcej na ten temat Hit w tłuszcz: skuteczne diety na odchudzanie o 5 kilogramów

Zielona herbata

17 naturalnych i zdrowych pokarmów hamujących apetyt

17 naturalnych i zdrowych pokarmów hamujących apetyt

Na liście produktów zmniejszających apetyt nie można obejść się bez zielonej herbaty. Zwiększa metabolizm, a zawarte w herbacie przeciwutleniacze pomagają kontrolować poziom glukozy we krwi. Zielona herbata pomoże utrzymać apetyt pod kontrolą i powstrzyma emocjonalne przejadanie się.

Ogórki konserwowe

Ogórki konserwowe, kapusta kiszona i inne marynowane warzywa, które zawierają krótkołańcuchowe kwasy tłuszczowe (SCFA) ułatwiają komunikację między przewodem pokarmowym a mózgiem. Kwasy te stymulują produkcję hormonów, które przekraczają barierę krew-mózg i regulują system sygnalizacji apetytu.

Warzywa marynowane są doskonałym źródłem probiotyków, które ułatwiają rozwój bakterii regulujących pracę jelit. Według najnowszych badań probiotyki wraz z inuliną zmniejszają apetyt, co prowadzi do utraty wagi. Warto jednak pamiętać, że warzywa kiszone są niepożądane dla osób z zaburzeniami czynności wątroby i funkcjonalnymi wzdęciami.

Produkty zmniejszające apetyt

Aby schudnąć, musisz zmniejszyć liczbę spożywanych kalorii dziennie. Pojawia się głód, pokarmy hamujące apetyt pomogą z nim walczyć.

Te pokarmy wysyłają mózgowi sygnał sytości. Nie zjesz więcej niż powinieneś. Obecnie w sklepach dostępnych jest wiele tabletek i suplementów diety, które blokują apetyt.

Ale czy konieczne jest ich stosowanie, gdy istnieją produkty naturalne, które są znacznie bardziej przydatne pod względem właściwości? Oprócz tłumienia głodu dostarczają organizmowi składników odżywczych i na długo wywołują uczucie sytości.

Oto lista najpopularniejszych środków tłumiących apetyt:

  • Jabłka. Najlepsze do zaspokojenia głodu. Pektyny, w które są tak bogate, przyczyniają się do uczucia sytości. Ponadto owoc ten doskonale stabilizuje poziom cukru we krwi. Błonnik w jabłkach zapobiega wchłanianiu tłuszczów. Ponadto jabłka są niskokaloryczne, więc świetnie nadają się do sylwetki.
  • Jajka. Produkt niskokaloryczny. Jajko na śniadanie sprawia, że ​​czujesz się syty przez długi czas. Możesz jeść gotowane jajko i pić je z wodą.
  • Fasolki. Liczba kalorii odpowiada mięsu. Zawiera dużo błonnika i wody, dzięki czemu szybko nasyca żołądek. Ponieważ jest powoli trawiony, uczucie sytości utrzymuje się przez długi czas.
  • Zielona herbata. Zawiera dużą ilość przeciwutleniaczy. Stymuluje produkcję hormonu hamującego apetyt. Spala tłuszcz.
  • Woda. Najbardziej naturalny produkt wśród środków tłumiących apetyt. Następnym razem, gdy poczujesz głód, spróbuj wypić szklankę wody. Najważniejsze to nie mieszać wody z innymi płynami.
  • Świeże warzywa. Seler, marchew, rzodkiewka, brokuły, pomidory. Bogaty w błonnik i niskokaloryczny.
  • Owsianka. Dostaję się do żołądka, zwiększa objętość 20-krotnie! Jest uważany za najzdrowszy pokarm węglowodanowy. Ze względu na niski poziom glutenu i wysoką zawartość błonnika długo utrzymuje się w żołądku. Bardzo przydatne jest rozpoczęcie poranka z tym produktem.
  • Czerwona papryka. Kiedy go jemy, pijemy więcej wody, ponieważ pobudza pragnienie. A woda pomaga ograniczyć głód.
  • Orzechy sosnowe. Największa ilość białka spośród wszystkich orzechów. Tłuszcze wielonienasycone stymulują dwa hormony tłumiące głód.
  • Olej lniany. Najlepsze źródło tłuszczów omega-3 wśród roślin. Surowe masło to najlepsza kontrola apetytu.

Gorzka czekolada

Warto wyjaśnić, że ciemna czekolada to nie zwykła gorzka czekolada, ale czekolada o zawartości ponad 70% kakao. Według naukowców z New York University codzienne spożywanie niewielkich ilości gorzkiej czekolady obniża ciśnienie krwi, jest dobre dla serca i przyspiesza naprawę neuronów w mózgu. Osoby jedzące ciemną czekoladę jedzą porcje zawierające o 17% mniej kalorii niż osoby, które w ogóle jej nie jedzą.

fasolki

Fasola jest niesamowicie bogata w błonnik i białko, co oznacza, że ​​nie będziesz odczuwać głodu przez długi czas po jedzeniu.

Jedzenie fasoli pomaga uwolnić substancję zwaną cholecystokininą. Jest to hormon trawienny, który hamuje apetyt. Powoduje powolne przemieszczanie się pokarmu przez jelita, co sprawia, że ​​czujesz się pełny przez długi czas. A cholecystokinina podnosi poziom dopaminy w mózgu, co zwiększa metabolizm i zmniejsza uczucie głodu.

Jajka

Ale gotowane, nie smażone! Według naukowców z University of Missouri jajka na miękko lub na twardo spożywane podczas śniadania pozwalają spokojnie czekać na lunch lub późną kolację bez przekąsek. To jest wynik spożywania białka. 300-kaloryczny posiłek zawierający 30-39 g białka pochodzenia jajecznego nie tylko sprawia, że ​​czujesz się pełny, ale także zmniejsza prawdopodobieństwo uczucia głodu przez kilka godzin.

Więcej na ten temat Jakie zboża można jeść rano, po południu i wieczorem na odchudzanie

Nie panikuj, znam rozwiązanie

A co każesz zrobić dla tych, którzy zdecydowali się schudnąć? Latem – to zrozumiałe – wszystkim jest ciepło, lekko i przyjemnie. A zimą? Zapewne wypowiem myśli wielu – usta nie zamykają się nawet w nocy. W tym przykładzie czujesz się jak potwór lub nienasycone zwierzę. Ale w tych słowach jest pewna logika.

Rzecz w tym, że w mroźne zimowe wieczory w naszym ciele budzi się zwierzęcy instynkt samozachowawczy. A najsmutniejsze jest to, że nie można wpływać na jego produkcję – zimą jest apetyt, a latem, w upale, go nie ma. Jeśli nie możesz mieć wpływu, możesz dostosować się do tej sytuacji:

  • Po pierwsze, nigdy nie przestawaj ćwiczyć. Należy je jednak nieco zmodyfikować – czyli zamienić obciążenia siłowe o dużej intensywności na bardziej lojalne (np. Pilates, pływanie czy grupowy trening fitness w stepie aerobiku). Dlaczego warto odłączyć zasilanie? Tak, wszystko jest takie samo – apetyt po nich rośnie nawet z zemsty.
  • Po drugie, sugeruję od początku zaopatrzenie lodówki w dobre produkty. To znaczy przydatne, aby odciąć wszystkie końce na odwrót (jak kiedyś sławny generał). Nawet w napadzie straszliwego głodu chwycisz do ust tylko to, co znajduje się w twojej lodówce.

Aby oszukać apetyt, miej pod ręką szklankę wody, tylko wody o temperaturze pokojowej. Tak naprawdę nie chcesz pić zimnej wody, bo coraz częściej chcesz pić gorącą herbatę. Dlatego możesz zrobić sobie ciepłą wodę z dodatkiem cytryny. Wieczorne picie herbaty zimą to także kolejny powód do zjedzenia placków, a poza tym na nadchodzącą noc.

Owsianka

Płatki zbożowe lub musli z zimnym mlekiem nie są tak korzystne jak płatki owsiane. Daje uczucie sytości na dłuższy czas, to zasługa błonnika roślinnego oraz beta-glukanu, który reguluje trawienie. Ponadto badania wykazały, że stosowanie 3 g beta-glukanu dziennie przez 4 tygodnie obniża poziom cholesterolu o 7%, a po 40 dniach takiej diety poziom cholesterolu całkowitego obniża się o 39%, a lipoprotein LDL o 39%. 60%.

Jabłka

Prawdopodobnie najbardziej znany produkt. Jabłka pomagają tłumić głód z wielu powodów. Po pierwsze, są bogate w rozpuszczalny błonnik i pektyny, dzięki którym czujesz się pełny. Po drugie, jabłka regulują poziom glukozy i zwiększają energię. Po trzecie, zjedzenie tego owocu wymaga dużo czasu. Podczas żucia twoje ciało zaczyna zdawać sobie sprawę, że nie jest już głodne.

Ewa Wójcik
Autor
Rate author